Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W 10 Pro Försvunnen hd?


hup151_t
 Share

Rekommendera Poster

I en av mina stationära fanns en ssd-disk på (A) 126 gb på vilken OS låg och en mekanisk (B) på 1T uppdelad i 4 partitioner. Dessutom ytterligare en mekanisk (CC) på 500 gb och 3 partitioner som tagits från en annan dator..  En av partitionerna  i B började krångla och laddade väldigt trögt och även efter flera omstarter trögt som bara den.  Beslöt att göra en återställning  enligt Wiindows där egna filer sparas dock skulle vissa externa program försvinna (W gav en lista vilka program som raderats). Datorn med i7 ( 6 gen) och ram 16 gb (DDR3) har jobbat mycket bra i ca 3-4 år. Men nu efter återställningen har hela disken B försvunnit och C återställts som tänkt och hela C finns orörd som förväntat. Men var kan B har tagit vägen? Allt av vikt fanns på den disken och uppskattar att ca 400 gb  av 1000 fanns ledigt.

Visserligen har jag kopierat en stor del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr tyder felbeskrivningen på att hårddisken mår dåligt. Hur ser det ut i Diskhanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 Jag har nu hållit på att meka med datorn. Rätt som blir det blank skärm mm och ur och i med strömmen. Felrtal återställningar. Ofta hittades inte bildskärmens drivrutiner (bildskärmen är en Samsung 24 " full - HD) men väl efter omstart men sen började det om igen. Vid en återställning fick jag med nåt program "Segurazo Realtime Protection" som hittade på felaktigheter i Chrome. Raderade Chrome och gjorde en sista återställning och nu har datorn funkat i 2 dagar. Ville vänta och se innan jag svarade. Under tiden köpt en Lenovo Legion Y540 15,6 " FHD 144Hz GeForce RTX 2060 I7-9750 16 GB RAM och 1TB PCle SSD Home som ersättning för en gammal Toshiba. Har du nån bra adress för Chrome??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...