Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
TomV

Multifunktionsskrivare laser

Rekommendera Poster

Eftersom min gamla skanner inte längre är särskilt sammarbetsvillig tänkte jag ersätta den med en lasermultifunktionsskrivare.

Enda kraven utöver vettiga utskrifter är att den inte skall vara mer skrymmande än nödvändigt och att den skall gå att använda för kopiering utan att datorn ens är inkopplad.

Några förslag?

Mina tre senaste laserskrivare är Samsung, men jag är besviken på dem eftersom man numera hänvisas till HP och när man där följer anvisningarna hur man skall översätta Samsungs serienummer så får man till svar att det inte finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv en HP multi färglaser M277 dw all in one, kompakt, haft den i dryga 3 år, fick nu i dagarna info om att det är dags att fylla på toner, första gången det blir byte av toner, så den är snål på toner, inkopplad i nätverket, så den är alltid tillgänglig både för datorer, mobiler, plattor, ja allt som är på nätverket som man kan skriva ut från. Aldrig haft problem, den går och går...Förra lasern jag hade var en gammal Dell färglaser, den snurrade i nästan tio år utan problem, byte toner en gång i denna.

Brother har jag bara hört gott om, men dom flesta större kända lasertillverkarna brukar fungera utan problem, en färglaser idag är ju också tillräckligt billiga för privatpersoner att köpa, har man inte behov av att skriva ut foton på fotomässiga grunder, så klarar man sig utmärkt med bara en färglaser idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren.

Att jag haft tre Samsung-laserskrivare säger en del om min uppfattning om deras laserskrivare, det är den nya serviceorganisationen som gjort mig besviken och det påverkar också min uppfattning om HP.

Min färglaser CLP-310N som efter en flytt beter sig märkligt har av den anledningen blivit i det närmaste obrukbar.

En första koll i Prisjakt pekade också på att en skrivare från Brother som en bra idé.

Det som lite begränsar valet är att jag vill hitta en skrivare som inte är mer skrymmande än nödvändigt och som har varit en faktor i valen av Samsung.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...