Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MySQL hittar inte asp-sidan


Ringbom
 Share

Rekommendera Poster

Har köpt ny dator med windows 10
Installerat mysql server och jag kör klassisk asp. Installerat IIS. 

mysql verkar funka bra, kan köra upp filer till webbhotellet och vise verse.

Kollar jag lokalt på en asp-sida funkar det bra.. så länge det inte i asp-filen finns någon koppling mot databasen.

Har suttit i 1 ½ dygn nu och försökt få till det. Har avinstallerat servern tre gånger med olika versioner. Det fungerar bara inte!

Blir smått tokig.

Sen en annan grej med windows.. alla mappar är skrivskyddade och klickar jag ur det och sparar och stänger mappen och öppnar igen är det fortfarande skrivskyddat, oerhört jobbigt. Sökt massa på nätet för bägge problemen men inte hittat någon bra hjälp. Söker mig därför hit. 

Har försökt installera en massa odbc-kopplingar men det funkar inte för jag måste ha rättigheter till att installera.... Och jag ÄR inloggad som administratör med alla rättigheter... Blir knäpp!

Ändrat connectionsträngen i global.asa flera gånger med olika odbc-nr..

 

 

Felet jag får om jag klickar på en asp-sida som går mot databasen är 

Begärd URL http://localhost:80/nina/visainfo.asp?id=647
Fysisk sökväg

   C:\inetpub\wwwroot\nina\visainfo.asp

 

HTTP-fel 404.0 - Not Found

Resursen som du letar efter har tagits bort, fått nytt namn eller är för tillfället ej tillgänglig.

 

 

Någon som har något tips?

Jag lägger mig nu, är helt slut

Redigerad av Ringbom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

404 betyder på att filen inte hittas, det bör inte vara mysql, men det är möjligt. Har du kod som ger tillbaka 404 om din databassökning inte hittar det som efterfrågas? I det här fallet info med id 647?

 

Har du även en on error hantering i klassisk asp, kan du där lägga till en Response.Write för att skriva ut eventuellt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag än en gång installerat om allt.

nu får jag 

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått det att fungera nu, sent i går kväll. Fråga mig inte hur, rätt som det var fungerade det bara, efter att han installerat om 5-6 gånger och strulat med odbc-drivrutiner osv.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har fungerat problemfritt, fram till nu, nu får jag 

Ett trap-fel (C0000005) uppstod i ett externt objekt. Skriptet kan inte fortsätta att köras.

på vissa sidor? 

Det fungerar ibland, och när det blir fel och jag uppdaterar sidan fungerar det också ibland... vet inte vad som hänt. 

Har ju inte ändrat något, sitter och skriver i world och leker i paint shop pro liksom, fattar ingenting :(

Skumt, varje gång det blir fel och jag uppdaterar sidan visas den sen som det ska...

Redigerad av Ringbom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...