Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
RoJo

Fabriksåterställning

Rekommendera Poster

Har en Satelite dator levererad med Win7 och har själv installerat Win10 efteråt.

Om jag fabriksåterställer datorn får jag då tillbaka Win7 ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det beror på vilken metod du använder. Se

https://www.quora.com/Once-Ive-installed-Windows-10-if-I-have-to-factory-reset-my-laptop-will-it-revert-to-Windows-8-1-or-stay-on-Windows-10

Det här är ett bättre svar

https://www.quora.com/If-I-reset-my-PC-using-remove-everything-not-factory-reset-will-it-revert-back-to-windows-8-or-still-in-windows-10

Jag har inte själv behövt fabriksåterställa min från Win 7 till Win 10 uppgraderade dator än, men om det skulle bli aktuellt räknar jag med att få behålla Windows 10.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Fabriksåterställ inte, om din dator är aktiverad med Win 10 så kan du installera 10:an direkt, se till att du har den senaste versionen av Windows 10 nerladdad, lägg in den på ett USB-minne eller bränn på CD, sedan kan du starta datorn med  minnet eller skivan inlagda i datorn, när du kommer fram till att installationen skall starta så tar du bort några partitioner den första är (C:) nästa är (Återställning ca 500 MB) nästa (systempartition på 100 MB), har du flera hårddiskar så koppla bort övriga, när flera diskar är kopplade

så finns det en liten risk för att startpartitionen installeras på fel hårddisk

När installationsprogrammet frågar efter ditt serienummer, så markerar du att du inte har något så går installationen vidare

HANS

Redigerad av Hanse
REDIGERAT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...