Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man för att komma åt fönsterlisten vid maxläget i Chrome?


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Rekommendera Poster

När jag har maximerat fönstret så kommer jag inte åt att ändra storlek på det med pekaren. Om jag då sen tidigare haft det nästan maximerat så går det inte heller att klicka på symbolen med två fönster bredvid krysset uppe i högra hörnet. Hur gör man? Nån gång har jag lyckats genom att dölja aktivitetsfältet men nu funkar inte det heller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kanske råkat hamna i fullskärmsläge så kan du komma ur det med F11

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går förstås inte att minska fönstret om det är i maximerat läge, men efter att ha klickat på ikonen med de två fyrkanterna så kan man flytta fönstret neråt så att det går att komma åt kanten man kan dra i, sen flyttar man fönstret i sidled så man kommer åt kanten på en av sidorna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Cecilia:

Det går förstås inte att minska fönstret om det är i maximerat läge, men efter att ha klickat på ikonen med de två fyrkanterna så kan man flytta fönstret neråt så att det går att komma åt kanten man kan dra i, sen flyttar man fönstret i sidled så man kommer åt kanten på en av sidorna.

Jag var nog lite otydlig. Jag kunde alltså inte komma åt nedre delen av fönstrets kant då den efter att ha klickat i de två fyrkanterna fortfarande ligger kant i kant med aktivitetsfältet Jag kunde bara minska fönstret i sidled. Nu provade jag en gång till och upptäckte då att man kan flytta fönstret längre uppåt genom att klicka fast i nedre delen av den grå listen upptill. Här ungefär,

Chrome.png.7f1359e4290de6bc7b296f2573a995f4.png

och då kommer undre listen fram från "bakom" aktivitetsfältet. Om man "fäster" pekaren för högt upp på den övre grå listen när man drar uppåt blir ju fönstret maximerat per automatik när pekaren slår i taket, dvs man är tillbaks på ruta 1.

 

Men tack för ditt inlägg, det fick mig att börja tänka i rätt riktning ändå så att säga.

 

Redigerad av Tomas E
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, skrev Anjuna Moon:

Har du kanske råkat hamna i fullskärmsläge så kan du komma ur det med F11

Har aldrig använt fullskärmsläget men det kan ju vara bra att ha ibland. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Solution

Det räcker faktiskt med att klicka lite längre ner på listen och dra uppåt för att fönstret ska bli mindre. Vet inte om det alltid varit så eller om det är nåt som kommit med en senare uppdatering. Den fanns i nån version 79 i alla fall, det var med en sån jag gjorde filmen. Pekaren är inte jättestor men den tydliggörs med en gul ring.

 

Chrome-list.thumb.gif.e141d9adee54ee2ddb51a40cc72bd5d2.gif

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...