Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korta avbrott när man ser på film via datorn


tomashag
 Share

Rekommendera Poster

Med ojämna mellanrum så hackar bilden, visserligen mycket kort men dock störande. Jag ser på en Panasonic TV via en HDMI-kabel från grafikkortet på datorn. Jag har 100 Mbit/s fiber så anledningen till hacket borde väl vara datorn men hur sjutton hittar man det? När jag använder en app på TV:n så får jag inga hack men det finns ju inte appar för alla play-tjänster på TV:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelar upp filmen i datorn, "hackar" det då också?

Vilket program använder du för att spela filmen? VLC?

Om VLC - och det hackar i datorn också - du kan behöva höja filecache värdet i VLC.

Kolla på detta inlägg.

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar dröjsmålet men när jag tittar nu så får jag inga hack. Typiskt! Jag kör direkt från Chrome och jag har kabel från routern, jag får 115 Mbit/s från bredbandskollen. Ber att få återkomma när det hackar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara tillfälliga överlastningar av servern som levererar filmen. Om du menar att filmen kommer från internet och inte ligger lagrad på datorn.

 

När Boxer inte sände 4-gruppens tv-kanaler före jul så skulle vi kolla på något via 4Play i stället och det var ju väldigt mycket mer hack än normalt, antagligen för att vi var många fler än normalt som kollade på 4Play.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

När jag tittar på datorskärmen så får jag inga hack. Är det en hårdvara på grafikkortet som översätter till HDMI? Jag har ett ganska simpelt grafikkort. Det borde väl inte bero på TV:n, den har 4K. Jag kollade närmast på Cmore. Synd att det inte finns appar på TV:n för Cmore och HBO, bara Netflix och Viaplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4k är nog rätt mycket mer ansträngande för datorn än vanlig Full HD.

Hjälper det att i datorn ställa in att teven har Full HD-upplösning i stället för 4k?

 

 

11 timmar sedan, skrev tomashag:

Är det en hårdvara på grafikkortet som översätter till HDMI?

Troligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan jag inte få samma resultat när jag mäter igen ?(retorisk fråga ?) Nu fungerar det återigen,  inget hack på vare sig datorskärmen eller TV:n! Datorn ger knappast 4K, jag skrev det för att TV:n borde väl vara tillräckligt snabb. Upplösningen är 1920x1080 från datorn.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...