Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mozilla Thunderbird


Brimsgutten
 Share

Rekommendera Poster

  • Jag gillar Mozilla Thunderbird, men jag har fått problem. Jag kan inte längre skicka mejl med det programmet.
  • Ett fel uppstod när e-post skulle skickas. Servern svarade: Use of port 587 requires authentication.
  • Kontrollera att din e-postadress är korrekt i dina kontoinställningar och försök igen.
  • Jag har Comhem Webmail, men jag gillar som sagt Thunderbird.
  • Tacksam för alla tips!
Redigerad av Brimsgutten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du inte har ställt in rätt i kontoinställningarna.

Så här skriver Comhem att det ska vara (det gäller Server för utgående): https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app

Här beskriver Mozilla hur man ändrar SMTP-server i Thunderbird: https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia!

Men jag behöver mer hjälp.

Det finns sex alternativ för autentisering:

Välj automatiskt

Ingen autentisering

Lösenord

Krypterat lösenord

Kerberos/GSSAPI

NTLM

Allt detta är rena grekiskan för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, jag ser att andra länken i mitt förra inlägg blev fel. Den ska vara https://support.mozilla.org/en-US/kb/manual-account-configuration och det gäller avsnittet Configure the outgoing server. Eller om sidan https://support.mozilla.org/en-US/kb/cannot-send-messages kanske är bättre.

 

Enligt Comhem ska det vara SSL för port 465 och TLS för port 587. Ibland står det STARTTLS i stället för TLS. Om Comhems beskrivning inte räcker så får du pröva dig fram till vilket alternativ som fungerar.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...