Brimsgutten Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 (edited) Jag gillar Mozilla Thunderbird, men jag har fått problem. Jag kan inte längre skicka mejl med det programmet. Ett fel uppstod när e-post skulle skickas. Servern svarade: Use of port 587 requires authentication. Kontrollera att din e-postadress är korrekt i dina kontoinställningar och försök igen. Jag har Comhem Webmail, men jag gillar som sagt Thunderbird. Tacksam för alla tips! Edited January 25, 2020 by Brimsgutten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 Låter som att du inte har ställt in rätt i kontoinställningarna. Så här skriver Comhem att det ska vara (det gäller Server för utgående): https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app Här beskriver Mozilla hur man ändrar SMTP-server i Thunderbird: https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brimsgutten Posted January 25, 2020 Author Share Posted January 25, 2020 Tack Cecilia! Men jag behöver mer hjälp. Det finns sex alternativ för autentisering: Välj automatiskt Ingen autentisering Lösenord Krypterat lösenord Kerberos/GSSAPI NTLM Allt detta är rena grekiskan för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 (edited) Förlåt, jag ser att andra länken i mitt förra inlägg blev fel. Den ska vara https://support.mozilla.org/en-US/kb/manual-account-configuration och det gäller avsnittet Configure the outgoing server. Eller om sidan https://support.mozilla.org/en-US/kb/cannot-send-messages kanske är bättre. Enligt Comhem ska det vara SSL för port 465 och TLS för port 587. Ibland står det STARTTLS i stället för TLS. Om Comhems beskrivning inte räcker så får du pröva dig fram till vilket alternativ som fungerar. Edited January 25, 2020 by Cecilia Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 Comhem lägger ner sin mailtjänst så det kan bero på det. Skaffa annan Mailadress så snart du kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now