Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mailadr Avast


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Har önskemål att returnera Avastprogram. Enligt deras avtal har man rätt till 30 dagars returrätt. Har skrivit till dem på deras formulär, inga svar. Nu behöver jag en ren mailadr för att kunna bevisa datum då jag skrev till dem. Tack på förhand./Fritte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du betalat för Avast fast vi rekommenderade dig att inte göra det?

Varför är du inte nöjd med Avast?

 

Man begär att få tillbaks pengarna här: https://support.avast.com/en-us/contact/sales_refund/

Det är inte troligt att man kan begära återbetalning via någon mejladress och naturligtvis sparas det i deras system när formuläret skickas in.

 

Sidan finns även på tyska, spanska och franska om du föredrar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Cecilia:

Har du betalat för Avast fast vi rekommenderade dig att inte göra det?

Varför är du inte nöjd med Avast?

 

Man begär att få tillbaks pengarna här: https://support.avast.com/en-us/contact/sales_refund/

Det är inte troligt att man kan begära återbetalning via någon mejladress och naturligtvis sparas det i deras system när formuläret skickas in.

 

Sidan finns även på tyska, spanska och franska om du föredrar det.

 

Såhär är det: jag laddade hem gratisprogrammet, då jag fick info om problem hänvisades jag till något betalprogram till sist hade jag  betalt tre.

och ett fritt. Ej nöjd? Vid några tillfällen har Avast larmat om skumma program, bland annat ett vi skrivit om. Kommer upp en anvisning men får ej bort skräpet, måste använda MB. Avin som kommer upp går ej att få bort, måste starta om programmet, så nu är jag irriterad. Min hustru har AVG vilket jag kommer att skaffa (kanske) om jag nu får returnera Avast. Då jag best program svar på en timma, nu när jag vill returnera 4 mail inget svar. När jag nu skaffar AVG kan jag ändå behålla MB gratisvers? Eller är det så att om jag köper MB:s betalprogram klarar jag mig med det? Åter en uppsats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Torparen:

till sist hade jag  betalt tre.

Vilka tre?

Var/Hur betalade du för programmen?

Har du ordernummer för dem?

 

3 minuter sedan, skrev Torparen:

När jag nu skaffar AVG kan jag ändå behålla MB gratisvers? Eller är det så att om jag köper MB:s betalprogram klarar jag mig med det?

Ja

Nej, Malwarebytes är bäst som komplettering till ett antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Cecilia:

Vilka tre?

Var/Hur betalade du för programmen?

Har du ordernummer för dem?

 

Ja

Nej, Malwarebytes är bäst som komplettering till ett antivirusprogram.

Avast Cleanup Avast Driver Updater Avast Premium Avast Secure Browwser. Ja jag har ordernummerna kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste sluta med att installera allt möjligt för det är så som olämpliga och dåliga program kommer in i datorn.

 

Har du fyllt i och skickat in det formulär som jag länkade till förut, en gång för varje produkt?

Hur länge sen var det?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Cecilia:

Du måste sluta med att installera allt möjligt för det är så som olämpliga och dåliga program kommer in i datorn.

 

Har du fyllt i och skickat in det formulär som jag länkade till förut, en gång för varje produkt?

Hur länge sen var det?

Inst allt möjligt? nej det gör jag inte frånsett aktuella program

Jag har sänt in formulär tre gånger innevarande vecka, dock ej det formulär du sänt. kommer att göra det nu. JAG LOVAR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska vara medveten om att en del av de gratisprogram som finns också kan vara marknadsföringsprogram i varierande grad av intensitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Torparen:

Inst allt möjligt? nej det gör jag inte frånsett aktuella program

Jag har sänt in formulär tre gånger innevarande vecka, dock ej det formulär du sänt. kommer att göra det nu. JAG LOVAR

Efter ca tre timmars arbete, med hjälp av Google och utskrifter har jag nu fått iväg tre uppsägningar. Tänk vad dom kan krångla till det, 5 minuter för en best 2 timmar svar. Hoppas nu att detta projekt kan gå i graven. 

Ha det bra och tack för i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Thirteen:

Man ska vara medveten om att en del av de gratisprogram som finns också kan vara marknadsföringsprogram i varierande grad av intensitet.

Jag vet, inst inga gratisprogram utan att ha rådfrågat kunskapen. Kan också nämna jag får 10-15 skräppost om dagen, öppnar dem aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, skrev Torparen:

Jag vet, inst inga gratisprogram utan att ha rådfrågat kunskapen. Kan också nämna jag får 10-15 skräppost om dagen, öppnar dem aldrig

Du installerade ju Avast Cleanup, Avast Driver Updater, Avast Premium och Avast Secure Browser utan att fråga här i alla fall.

 

Jag hoppas det går bra med pengarna nu.

 

Redigerad av Cecilia
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Cecilia:

Du installerade ju Avast Cleanup, Avast Driver Updater, Avast Premium och Avast Secure Browser utan att fråga här i alla fall.

 

Jag hoppas det går bra med pengarna nu.

 

  N u är det så att jag h ar kunniga personer även i mitt umgänge. Då dessa är tveksamma kollar jag med forumet.   Cecillia du hade inga negativa synpunkter på Avast. Hoppas innerligen att vi har förtroende för varandra ,                           

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att du har kunniga personer i omgivningen men kunniga personer borde inte tycka att du ska betala för onödiga program som optimeringsprogram och drivrutinsuppdateringsprogram.

 

Att du tar råd från andra samtidigt som du ställer frågor här i Eforum kan ju förklara varför jag ibland tycker att det är svårt att kommunicera med dig, det känns som vi pratar förbi varandra.

 

Avast antivirus är ett bra program men man ska inte betala för det innan man har använt det några veckor så man vet att man gillar det och vill behålla det i ett år.

 

Visst har jag förtroende för att du gör så gott du kan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

varför jag ibland tycker att det är svårt att kommunicera med dig, det känns som vi pratar förbi varandra.

Det är du inte ensam om att tycka...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis samt en släkting som anser sig inkompetenta i IT-frågor och som har (haft) ovanan att klicka på rutor som dyker upp. Några slutsatser har jag dragit.

1. De läser inte ordentligt det som dyker upp på skärmen innan de klickar.

2. Ibland läser de det som dyker upp på skärmen men skärper sig inte till förståelse för innebörden utan klickar i alla fall.

3. Om de läser men, trots skärpning, inte förstår kontaktar de inte t ex mig som är läskunnig och som ofta begriper det jag läser och som ofta (dock tyvärr inte alltid) anar ugglor i mossen om jag inte begriper det jag läser. Men jag kliver i fallgropar någon gång i alla fall i brådskan istället för att borra vidare t ex genom att söka stöd i det här forumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...