Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

@gmail.com konto åt vår ideella förening..?


canardlover
 Share

Rekommendera Poster

Mossa, mossa, jag är ordförande i en ideell förening och vår gamla e-post har kraschat. Funderar nu på att öppna ett nytt e-postkonto åt sagda förening men vill fråga mig fram lite först:

1) förmodar att jag personligen måste stå som "ansvarig" när jag lägger upp kontot..?

2) kan någon annan i föreningen ta över "ansvaret" när jag avgår som ordförande..?

3) kan både jag, vår sekreterare och vår kassör komma åt e-postkontot om vi alla har lösenordet..?

4) de måste givetvis göra detta från sina respektive datorer/telefoner..?

5) blir det då en störtskur av varningsmejl till kontot om alla gör olika inloggningar..?

6) kan några av oss logga in samtidigt rentav..??

7) någon därute som har erfarenhet och kan råda eller avråda från en sådan konstruktion..?

? någon relevant länk i ämnet som jag missat..??

 

tacksam för synpunkter...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3) ja

4) nej

5) möjligen om det sker många samtidiga inloggningar från olika platser men mitt konto kollas ideligen av min mobil, min surfplatta, min klient i datorn, via webben på annan dator.

6) ja, se 5)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har föreningen en hemsida eller behov av av en? I så fall kan webbhotellet säkert erbjuda e-post.  Vet ej om Google godkänner juridiska personer (förening, företag) som innehavare av ett gmailkonto. Har själv varit ansvarig för en förenings e-post och webbsidor. vi anlitar webbhotelll och har en egen registrerad domän.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Vi har epost för våra föreningar på Gotland på ett webhotell, där distriktet betalar en modest summa för domänen. Då får föreningarna och distriktet en mailadress som slutar på @spfgotland.se.  Föreningarna kan administrera sina konton själva eller också kan jag hjälpa dem med detta.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...