Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande fönster öppnar sig


stjo57
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Jag har problem med att det HELA TIDEN öppnar sig fönster kopplade till 2 externa hårddiskar, ibland även till ett USB-minne. Det är alltså typ Utforskarfönster. Det öppna sig var och varannan minut och lägger sig naturligtvis ÖVER alla andra fönster. Ibland kommer det upp något meddelande också som säger att det kan vara något fel på diskarna och att jag bör söka igenom dom och det har jag gjort men men hittar inga fel. Hur kan jag få stopp på eländet....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev stjo57:

kopplade till 2 externa hårddiskar, ibland även till ett USB-minne.

Två diskar och ett USB-minne inkopplade samtidigt till varsin USB-port?

Eller en & en av ovanstående till samma USB-port?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev stjo57:

Ibland kommer det upp något meddelande också som säger att det kan vara något fel på diskarna och att jag bör söka igenom dom och det har jag gjort men men hittar inga fel.

Hur har du sökt igenom dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Mikael63:

Två diskar och ett USB-minne inkopplade samtidigt till varsin USB-port?

Eller en & en av ovanstående till samma USB-port?

Hårddiskarna är kopplade till samma USB-swtich, alltså till samma port på datorn. Det är mest diskarna det är problem med, USB-minnet bara ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Hur har du sökt igenom dem?

Hmm...när jag startade datorn så kom det upp någon ruta där jag fick frågan om jag ville söka igenom diskarna och jag valde det. Den frågan har jag dock bara fått någon enstaka gång vid uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Glapp i någon kontakt eller kabel, särskilt då kontakterna och kabeln till USB-switchen?

Går det att framkalla genom att röra på kabeln/kontakterna?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Cecilia:

Glapp i någon kontakt eller kabel, särskilt då kontakterna och kabeln till USB-switchen?

Går det att framkalla genom att röra på kabeln/kontakterna?

Ja det verkar glappa på något sätt men rutorna kommer ju även i en strid ström när man inte rör några kablar.
Jag har nu kopplat bort switchen och satt i hårddiskarna i 2 olika uttag i datorn, ska se om det hjälper...

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev stjo57:

Ja det verkar glappa på något sätt men rutorna kommer ju även i en strid ström när man inte rör några kablar.
Jag har nu kopplat bort switchen och satt i hårddiskarna i 2 olika uttag i datorn, ska se om det hjälper...

 

17 timmar sedan, skrev Cecilia:

Glapp i någon kontakt eller kabel, särskilt då kontakterna och kabeln till USB-switchen?

Går det att framkalla genom att röra på kabeln/kontakterna?

Det verkar som det var något fel på switchen för nu funkar det utmärkt!
Enklare fel än vad jag trodde :)

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...