Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur bli av med spam?


effem
 Share

Rekommendera Poster

Jag får ständigt spam med texten "DITT PAKET SE3428632-19 ÄR PÅ VÄG". Det är naturligtvis bara att ignorera - men om man får tiotals varje dag. Det har nog hållit på så här i flera veckor. Kan man inte anmäla dem någonstans? De förbrukar ju också en massa energi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken leverantör för epost har du? Bästa medlet är ett bra filter som tar bort spam. Exempelvis gmail har mycket bra filter.

Byta e-postadress är mitt andra tips.

Om ett riktig erbjudande, från sida där du registrerat dig, ska det alltid finnas en möjlighet till avanmälan från utskick men i riktig spam saknas det ofta och även om det finns en länk vetta tusan var man hamnar. De kan enkelt spåra dig och se att ja, den e-postadressen fungerade. Eller för den delen leda in på en sida med diverse elakheter på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har installerat mailwasher men när jag ska starta programmet så händer ingenting. Det kanske inte längre fungerar i Win10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev Leab:

OK men det har jag ju men när jag klickar på programmet så händer ju ingenting.

Mailwasher fungerar utmärkt med Win 10. Om programmet inte startar, kanske det beror på att antivirus program eller brandväg blockerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev vertpre:

Mailwasher fungerar utmärkt med Win 10. Om programmet inte startar, kanske det beror på att antivirus program eller brandväg blockerar det.

Provat stänga av både antivirus och brandvägg men inget händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att fortsätta att hålla dem avstängda medan du avinstallerar Mailwasher, startar om datorn och installerar på nytt. Kan vara bra om t ex antivirusprogrammet störde installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Pröva med att fortsätta att hålla dem avstängda medan du avinstallerar Mailwasher, startar om datorn och installerar på nytt. Kan vara bra om t ex antivirusprogrammet störde installationen.

Nu har jag provat men det hjälper inte. Markören snurrar men det händer ingenting. Försökte reparera men inte heller det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...