Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Enkelt medlemsregister sökes

StefanT
 Share

Go to solution Solved by Cluster,

Recommended Posts

Hejsan ! 

Jag är en nybliven kassör i en jätteliten ideell förening och söker nu ett enkelt, gratis, medlemsregister !!

Oerhört tacksam för hjälp :)

Bästa hälsningar

Stefan

Tack för snabbt svar, har kollat in a-förening tidigare. De vill snärja en in i en betalversion. Ska kolla på Mawik. Har dock gått igenom många som träffas av sökning Gratis medlemsregister och de är lockar med gratis men vill ha betalt för t ex funktioner. Jag hoppas hitta enklast möjliga, gärna ett hemmasnickrat om någon vill dela med sig ?

Vänligen 

Stefan 

Jo Pelle, Excel skulle funka alldeles utmärkt. Jag är hyfsad på att använda Excel, men oerfaren på att snickra ihop något användarvänligt. Skulle vilja att det gick att notera att respektive medlem betalat avgiftkoll utöver kontaktuppgifter. 

Jag har koll på gdpr, men tack för omtanken. 

Hoppades få napp på något enkelt och färdigt bara :)

Nu börjar snart SHL omgången o jag bänkar mig framför skärmen och hejar på Lule ???

Excel fungerar utmärkt till ditt behov som det verkar. Det är ju bara att skriva vad du vill.

Varje kolumn för sig

Förnamn, Efternamn, Gatuadress, Postnr, Ort, Telefon, Betalat osv.

Det går ju enkelt att formatera en cell så att den ex. blir grön om det står betalt (eller vad som helst) och röd om det inte står något där.

15 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Excel fungerar utmärkt till ditt behov som det verkar. Det är ju bara att skriva vad du vill.

Varje kolumn för sig

Förnamn, Efternamn, Gatuadress, Postnr, Ort, Telefon, Betalat osv.

Det går ju enkelt att formatera en cell så att den ex. blir grön om det står betalt (eller vad som helst) och röd om det inte står något där.

Även LibreOffice eller OpenOffice Calc skulle fungera för detta. Tänkte mest om man inte har Excel sedan tidigare finns det ingen anledning att köpa en licens för Excel när samma sak går att göra i LO/OO Calc

• Like 2

• 4 months later...
A-Förening

Hej Stefan

Jag kände att jag behövde förklara varför vi tar betalt för våra tjänster. A-Förening är ett program som startades som en ideel projekt av Andreas Olsson. Efter många år kände han att han ville gå vidare och hitta på nya saker och sålde A-Förening till oss. När vi tog över systemet var dess kodning långt efter standarderna och vi var tvungna till att koda om ett nytt system. Vi hade alltid i åtanke att systemet skall vara gratis och ha vissa betal funktioner. Dessa betalfunktioner var inte tänkt hindra föreningar från att använda själva A-Förening utan va mer som en extra hjälp. Efter 2 år insåg vi dock att det skapades alldeles för många falska/test konton som folk inte använde alls utan dom bara tog både vår tid och plats på servern. Vi har våra servrar via Glesys och var ett tag uppe i över terabyte av lagringsutrymme där majoriteten av kontona aldrig användes men vi fick betala för servrar. Lägg därtill att vi ger webbhotell med cPanel till ALLA våra konton som också blir en utgift. Allt detta bekostade vi utan att det kom in några intäkter och sen att vi har anställda som också fick löner. Vi är ett litet familjeägt företag och var tvungna till att göra något för att minimera onödiga kostnader. Detta hade nog vilket företag som helst gjort. Valet var att stänga ner A-Förening helt eller komma på ett sett som eliminerar falska/test konton. Vi valde då att ta 500kr/år för varje konto, samtidigt fick föreningar dessa 500kr som krediter i sina konton till att använda på våra betalfunktioner, till ex skicka SMS eller email med.

Vi har aldrig försökt snärja eller lura in föreningar till att börja använda A-Förening och sedan ta betalt. Jag är ledsen att du tyckte det.

MVH

Samir A.

A-Förening.se