Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
MH_

Opera, mörkt tema, sökruta oläslig

Rekommendera Poster

MH_

Hej. Jag kör opera 66-någonting.

Om jag kör Mörkt tema (väldigt vilsamt för övrigt) så blir det svårt att söka på sidan. Om man trycker Ctrl+F eller F3 så dyker den vanliga lilla sökrutan upp. Problemet är att det blir svart text på svart botten och det är ju Liiiite svårläst. 

Är det någon som känner till något kryss jag missat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

Problemet är att eforum inte har mörkt tema. Åtm. inte vad jag kan se?

Opera omstartad? Antar att temat ändras utan omstart men kanske inte precis allt?

Du har inte funderat på Vivaldi som webbläsare? En hybrid mellan Opera och Chrome, kan man säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MH_

Nja. Det är mest ramar och menyer som blir mörka. Inte som "riktiga" opera (<=12) som hade ett läge där man kunde tvinga sidorna att köra dina inställningar på sidorna, oavsett vad sidans CSS sade (Temat verkar mest beröra gränssnittet).

Men jag gillar det mörka temat eftersom skärmbilden totalt sett blir lite behagligare.

Vivaldi har jag inte kört på ett tag även om jag gillade den när jag testade. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63
20 minuter sedan, skrev MH_resurrected:

"riktiga" opera (<=12)

Ja, precis!

Citat

En av målgrupperna för webbläsaren är gamla Opera-användare, eftersom många funktioner gick förlorade när version 15 av Opera släpptes, då ombyggd från grunden.

Vid det skedet hoppade flera Opera-anställda av och började jobba på Vivaldi Technologies istället

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vivaldi_(webbläsare)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MH_

Jo, Det var därför jag körde den förut. Men min arbetsgivare har begränsat vilka webbläsare man kan installera 😝. Till min stora förvåning och glädje ingår opera och jag orkar inte bråka för att få in Vivaldi . Kör opera på jobbet och det är bekvämt att köra samma hemma (inte riktigt sant för där kör jag nog firefox 75% av tiden)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...