bengt 429 Postad 6 januari, 2020 Share Postad 6 januari, 2020 Sedan några veckor kan jag inte skicka mail till en av mina mailkontakter. Får en kryptisk felkod från mailerdaemon@telia.com Mailadressen är riktig, har använt den flera år, och enl mottagaren får han mail från andra. Tänkte maila telia support, men det kan ju dröja dagar - veckor, om man öht får nåt svar. Lägger frågan här först, eftersom det finns enormt med samlad kunskap här, och nån kanske upplevt samma sak. Nej det började inte med nya datorn, utan det fanns där tidigare också. Använder Win 10 mail, men felet ligger nog hos telia. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael63 Postad 6 januari, 2020 Share Postad 6 januari, 2020 Telias chatt brukar fungera bra, även om det är viss kötid även där. Har du någon annan Yahoo-kontakt som det fungerar bra att skicka till? Bara för att kunna utesluta något. Eftersom du får felmeddelandet från Telia antar jag att du själv har en telia.com-adress? Du kan använda googles server för utgående mail om du har ett google-konto. Från mitt Thunderbird: Cecilia och bengt 429 reagerade på detta 2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 6 januari, 2020 Share Postad 6 januari, 2020 Om du använder en sparad kontaktadress när du skickar mejlet kan det vara bra att pröva med att skriva in mejladressen manuellt. Ibland händer det att det blir något fel på den sparade adressen, typ smyger in sig ett osynligt tecken, så att man behöver byta ut adressen. Eller har du en stor bilaga till mejlet? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bengt 429 Postad 6 januari, 2020 Trådskapare Share Postad 6 januari, 2020 15 minuter sedan, skrev Mikael63: Har du någon annan Yahoo-kontakt som det fungerar bra att skicka till? Bara för att kunna utesluta något. Eftersom du får felmeddelandet från Telia antar jag att du själv har en telia.com-adress? Nej jag har ingen annan mailkontakt med yahoo. Ja telia.com Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bengt 429 Postad 6 januari, 2020 Trådskapare Share Postad 6 januari, 2020 14 minuter sedan, skrev Cecilia: Om du använder en sparad kontaktadress när du skickar mejlet kan det vara bra att pröva med att skriva in mejladressen manuellt. Ibland händer det att det blir något fel på den sparade adressen, typ smyger in sig ett osynligt tecken, så att man behöver byta ut adressen. Eller har du en stor bilaga till mejlet? Nej inga stora bilagor. Ska testa att skriva in adressen manuellt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solution bengt 429 Postad 6 januari, 2020 Trådskapare Solution Share Postad 6 januari, 2020 15 minuter sedan, skrev bengt 429: Ska testa att skriva in adressen manuellt. Tyvärr var han inte hemma nu, så han kunde inte kolla mailen. Men han hade tydligen nu hittat nåt av mina senaste mail i papperskorgen? Han är inte så hemma på datorteknik. Men kan det tyda på att inkorgen på servern är full. Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 6 januari, 2020 Share Postad 6 januari, 2020 8 minuter sedan, skrev bengt 429: Men kan det tyda på att inkorgen på servern är full. Japp, fullt på servern eller fel i mejladressen verkar vara de vanligaste orsakerna till "failed permanently" när man söker. bengt 429 reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbgtmari Postad 6 januari, 2020 Share Postad 6 januari, 2020 Hej @bengt 429 Eftersom jag har en yahoo.se e-postadress skickade jag nu själv ett meddelande till denna från Thunderbird där jag har min Tele2 e-postadress. Att göra detta är litet omständligt. För att Thunderbird ska öppnas måste jag först skriva in mitt Tele2 e-postlösenord. Detta lösenord måste jag sedan också skriva in för att meddelandet ska skickas. Hursomhelst så kom mitt meddelande fram till mitt yahoo.se e-postkonto. Slutsatsen jag drar är att felet med ditt meddelande Bengt inte ligger hos yahoo.se. bengt 429 reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bengt 429 Postad 6 januari, 2020 Trådskapare Share Postad 6 januari, 2020 11 minuter sedan, skrev Cecilia: Japp, fullt på servern eller fel i mejladressen verkar vara de vanligaste orsakerna till "failed permanently" när man söker. Han ska ta hjälp av nån med lite mer innanför pannbenet i morgon, och kolla upp hela hans mail. Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael63 Postad 6 januari, 2020 Share Postad 6 januari, 2020 1 timme sedan, skrev mbgtmari: Slutsatsen jag drar är att felet med ditt meddelande Bengt inte ligger hos yahoo.se. Min vaga tanke var att det är Telia som "spärrar" post till Yahoo. Inte för att jag tror att så är fallet men som sagt bara för att kunna utesluta och söka vidare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bengt 429 Postad 10 januari, 2020 Trådskapare Share Postad 10 januari, 2020 På 2020-01-06 på 17:17, skrev bengt 429: Han ska ta hjälp av nån med lite mer innanför pannbenet i morgon, och kolla upp hela hans mail. Nu funkar mailen igen. Överfull inkorg var orsaken. mbgtmari, Mikael63 och jannejanne reagerade på detta 2 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster