Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud när Stör ej-funktionen slås av


Akutssk
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Har försökt hitta en lösning via leta mig runt i olika forum, men gått bet.

Nu hoppas jag att någon kunnig person har en lösning.

Jag har aktiverat Stör ej - funktionen på min Samsung S7 mellan kl. 22-08. Funktionen stängs av kl 8, men varje gång funktionen stängs av ljuder ett systemljud. Detta är mkt störande om man sover och blir väckt av att funktionen som ska hjälpa till att inte störa...

Någon som har ett förslag på lösning att inte systemljudet låter?

 

Tack på förhand!

/Akutssk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Akutssk:

blir väckt av att funktionen som ska hjälpa till att inte störa...

Nja, den funktionen upphör ju kl 08:00

Klickade runt på min S9 men jag hittar inte heller någon inställning för detta men jag får INTE något ljud.

Antingen har vi olika inställningar eller så är det skillnad i OS för detta (Android 9)

Får du ljudet om du manuellt slår på och stänger av Stör ej-funktionen?

 

Tidigare använde jag appen Llama till lite av varje och bl.a. att automatiskt dämpa ringsignal mm vid vissa tillfällen.

(man kan lära appen var man befinner sig, som i mitt fall på bussen mellan hemmet och jobbet)

Där fick man ibland lägga ljud som "action" för att man skulle vara säker på att en viss funktion trätt i kraft.

 

Att installera en app som sköter detta kan alltså vara ett alternativ.

 

(Just Llama verkar ha försvunnit från Play, troligen ersatts av Automate från/av LlamaLab men det är en app som kan göra betydligt mer än att bara stänga av ljud vissa tider)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har androidversion 8.0.0.

Ljudet kommer inte om jag slår av Stör ej - funktionen manuellt.

Får väl leva med det...

 

/Akutssk 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten sökning visade att du i alla fall inte är ensam om problemet utan tydligen kan det bli så att det blir ett ljud för varje gång det skulle ha blivit ett ljud under natten för vissa med Android 8: https://www.androidpolice.com/2017/09/26/feature-bug-oreo-dnd-turns-off-get-barraged-sounds-vibrations-pending-received-notifications/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...