Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bridge Phohtosho


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Hankki,

Rekommendera Poster

Hej och god fortsättning

Jag har planer på att lära mig lite om Ph jobbar för närvarande med Lightroom  Lever i tron att jag behöver kunskaper om Bridge för att jobba med PH.

Har nu på Moderskeppet skummat igenom kursen avseende Bridge, kan då ej se några speciella kopplingar till PH.

Rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Bridge är ju egentligen mer som en filhanterare. Om du högerklickar en bild kan du välja att öppna i camera raw, vissa filtyper öppnas även i camera raw vid vanlig dubbelklickning, som ju har de flesta reglagen som finns i Lightroom. Efter ”grundredigering” i camera raw kan du öppna bilden som då hoppar till PS. Det blir som att hoppa till PS från LR fast utan LRs katalogfunktion.

Öppnar du bilden direkt i PS har du svårare att göra vissa grundredigeringar beroende på hur du är van att jobba dina bilder.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hankki:

Bridge är ju egentligen mer som en filhanterare. Om du högerklickar en bild kan du välja att öppna i camera raw, vissa filtyper öppnas även i camera raw vid vanlig dubbelklickning, som ju har de flesta reglagen som finns i Lightroom. Efter ”grundredigering” i camera raw kan du öppna bilden som då hoppar till PS. Det blir som att hoppa till PS från LR fast utan LRs katalogfunktion.

Öppnar du bilden direkt i PS har du svårare att göra vissa grundredigeringar beroende på hur du är van att jobba dina bilder.

Tack jag återkommer. Om jag fattar dig rätt så kan jag spola Bridge och jobba med Lr och Ps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Torparen:

Tack jag återkommer. Om jag fattar dig rätt så kan jag spola Bridge och jobba med Lr och Ps

Ja enligt mig. Fördelen med bridge kommer väl mer om du även använder InDesign och övriga Adobe program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Hankki:

Ja enligt mig. Fördelen med bridge kommer väl mer om du även använder InDesign och övriga Adobe program.

OK då bordlägger vi frågan. Jag struntar i att lära mig Bridge. Jag fortsätter att importera och arkivera i LR och sänder bilder till PH i de fall jag vill göra kompletterande redigeringar.

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...