Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programmera bort Flygplansläge?


GunL
 Share

Go to solution Solved by Monshi,

Rekommendera Poster

Jag har en HP laptop 17 tum. Jag är gammal, går aldrig ut så jag behöver inte den knappen. Det råkar vara F12, den som jag använder på min stationära till " Spara som" som det stär i menyn. Håller bara på med digital konst så F12 är så mkt lättare än att gå via File, Save as

Går det att få bort Flygplansläge på ngt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Flygplansläge" låter som en kombination med F12 och Fn men man kan invertera funktionen för Fn så att ett ensamt F12 ger detta "flygplansläge".

Det borde då innebära att F1 är något annat är "Hjälp" (Windows) och F5 är inte ladda om sidan om man har ett aktivt webbläsarfönster öppet.

1. Vad händer om du trycker på knapp F5 nu när du läser detta?

2. Vad händer om du trycker Fn och F5 samtidigt? Eller - om du använder Fn+F12 - blir det "Spara som..." då i ditt program?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid båda åtgärdena startar Gmail igen och samma sida kommer upp, dvs den som visade ditt inlägg

om jag har en bild aktiv och trycker Fn ochF12 händer inget med bilden, men mitt tangentbod börjar blinka. Det är belyst

 

Av någon anledning gjorde mina försök med tangenterna att F12 blev Spara som.

Lustigt, för att kombinationen Fn F5 fick som jag sa tangentbordet att blinl´ka, tryckte samma kombination igen, då slocknade tangentbordet. En gång till gjorde att tangentbordet lyste som vanligt och F12 blev Spara som. Tack så mycket, hur nu detta gick till!

Redigerad av GunL
Jag fick h,jälp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, skrev GunL:

startar Gmail igen och samma sida kommer upp, dvs den som visade ditt inlägg

Eh, va?! Gmail??

 

Nåväl, det kan göra detsamma... om du berättar vilken dator du har (mer än HP) så kan vi nog klura ut hur detta med tangentbordets funktioner hänger ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

brukar vara att man håller inne motsvarande FN-knapp en stund för att aktivera/deaktivera om funktionsknapparna ska vara F1, F2 osv eller aktioner (som att öppna epost, flyplansläge, ljusstyrka osv)

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Mikael63:

Eh, va?! Gmail??

Vid läsning av mejlet med ditt inlägg skulle jag tro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...