Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mållgan

LÖST Eset Online Scanner-upptäckter

Rekommendera Poster

Mållgan

Efter mitt problem med automatisk inloggning i Mozilla Thunderbird körde jag Eset Online Scanner som upptäckte några obehagligheter som Eset tog bort. Men två upptäckter kunde inte Eset ta bort. Vad kan dessa upptäckter betyda och bör jag söka upp dem och ta bort dem manuellt? Webläsaren Google Chrome avinstallerade jag i samband med Thunderbirdproblemet.

Eset Online Scanner-upptäckter.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Torparen
På 2019-12-30 på 14:40, skrev Cecilia:

Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.

Vill passa på att nämna jag har alla Avast programmen. Det är Avast som larmat om aktuellt program, men kan ej ta bort det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Hej Torparen!

Observera att detta är Mållgans tråd om hans dator.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Torparen

haver glädjen att meddela att segurazo nu inte finns kvar i datorn. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Torparen
Just nu, skrev Mållgan:

Jaså. Och hur kunde det avdunsta?

Med hjälp av Cecillias anvisningar ovan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mållgan

Cecilias anvisningar ovan: ”Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.”

??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Torparen
2 minuter sedan, skrev Mållgan:

Cecilias anvisningar ovan: ”Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.”

??

Sorry jag fattar inte vad du menar. Med hjälp av Malwarebytes tog jag bort skräpet (segurazo" Det var Cecilia som vägledde mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...