Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eset Online Scanner-upptäckter


Mållgan
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Efter mitt problem med automatisk inloggning i Mozilla Thunderbird körde jag Eset Online Scanner som upptäckte några obehagligheter som Eset tog bort. Men två upptäckter kunde inte Eset ta bort. Vad kan dessa upptäckter betyda och bör jag söka upp dem och ta bort dem manuellt? Webläsaren Google Chrome avinstallerade jag i samband med Thunderbirdproblemet.

Eset Online Scanner-upptäckter.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
På 2019-12-30 på 14:40, skrev Cecilia:

Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.

Vill passa på att nämna jag har alla Avast programmen. Det är Avast som larmat om aktuellt program, men kan ej ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haver glädjen att meddela att segurazo nu inte finns kvar i datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Mållgan:

Jaså. Och hur kunde det avdunsta?

Med hjälp av Cecillias anvisningar ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilias anvisningar ovan: ”Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.”

 

??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Mållgan:

Cecilias anvisningar ovan: ”Det där är två filer som tillhör Avast och det är de filer som är inblandade när det gäller att Avast kan installera extra program/webbläsartillägg om du inte tackar nej till det. Du behöver inte ta bort de två filerna för de är inte skadliga och kör väl bara just när du installerar Avast.”

 

??

 

 

Sorry jag fattar inte vad du menar. Med hjälp av Malwarebytes tog jag bort skräpet (segurazo" Det var Cecilia som vägledde mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...