Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får ikke lyd på videoen med Movie Digitizer Moviesaver 600 fra Kjell og company


Ingvild
 Share

Rekommendera Poster

Heisann

 

Jeg har nettopp installert Movie digitizer Moviesaver 600 fra Kjell og Company på macen min, og alt har fungert helt fint bortsett fra at jeg får ikke lyd. Jeg kan høre lyd rett fra kameraet med headsett, men det er altså helt stumt på selve videoen når jeg ser på macen og når jeg har tatt record er det naturlig nok heller ingen lyd. Jeg har koblet til scart-kabelen og den skal jo ha både lyd og bilde, så forstår ikke hvorfor jeg ikke får lyden til. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere?

 

Med Vennlig hilsen

Ingvild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara fler som har problem med denna enhet, vid en sökning här på eforum.

Kanske minst energikrävande att lämna tillbaka den, om den är nyinköpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mac vågar jag knappt ge mig in i problemet men om du har annat program som kan ta upp ljud i datorn, testa det.

Helt enkelt borde enheten presenteras i datorn som en bild och en ljudenhet och en vanligt ljudinspelare borde då kunna ansluta och fånga ljudet.

En felsökning, inte en lösning, för att se att datorn kan fånga ljudet. Kanske kanske det då bara är en inställning i...

Svårt att hjälpa utan erfarenhet av produkten dock och tidigare omdömen här, och på kjell&co hemsida ger att rådet ovan nog är det korrekta.

 

Om du har råd, lämna VHS-banden till firma som fixar det åt dig. Mindre huvudvärk troligen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...