Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft


Brimsgutten
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fått min nya dator installerad i dag. Har köpt en Lenovo för 6 000 kr. Den blir nog bra. Men jag behöver avreagera mig. Jag säger bara: Microsoft. Vilken förbannad sk-t! Jag ber om ursäkt för mitt språk, men jag är väldigt arg. Ett sånt otroligt strul! Jag ångrar redan att jag inte köpte en Mac. Då hade jag väl sluppit Microsoft. Min datorkille har varit hos mig i två timmar i dag, och han löser nog aktuella problem beträffande Microsoft. Men jag vill naturligtvis inte ringa honom kvällen före Julafton. Så jag får vänta till på fredag. Jag kommer inte på hur jag skall få ett verifieringsmejl från Microsoft, så att jag kan bekräfta min e-post adress. Men jag klarar mig utan e-post mellan Jul och Nyår.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Brimsgutten:

Jag har fått min nya dator installerad i dag. Har köpt en Lenovo för 6 000 kr. Den blir nog bra. Men jag behöver avreagera mig. Jag säger bara: Microsoft. Vilken förbannad sk-t! Jag ber om ursäkt för mitt språk, men jag är väldigt arg. Ett sånt otroligt strul! Jag ångrar redan att jag inte köpte en Mac. Då hade jag väl sluppit Microsoft. Min datorkille har varit hos mig i två timmar i dag, och han löser nog aktuella problem beträffande Microsoft. Men jag vill naturligtvis inte ringa honom kvällen före Julafton. Så jag får vänta till på fredag. Jag kommer inte på hur jag skall få ett verifieringsmejl från Microsoft, så att jag kan bekräfta min e-post adress. Men jag klarar mig utan e-post mellan Jul och Nyår.

Nu har jag gjort ett sista försök för i kväll. Verify your identity! That code didn't work. Check the code and try again. Det är 100 procent säkert att jag fyllde i den koden, som jag fick som SMS från Microsoft. Vad gör man? Skall jag skratta eller gråta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det i samband med skapandet av inloggningskontot i Windows, uppsättandet av mejl eller något annat som du behöver verifiera din identitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Är det i samband med skapandet av inloggningskontot i Windows, uppsättandet av mejl eller något annat som du behöver verifiera din identitet?

Jag måste verifiera min e-postadress. Jag får upp: Länken är inte giltig längre. Du kan begära ytterligare ett verifieringsmeddelande via Microsoft-konto...

Jag vet inte hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Monshi:

Du måste inte sätta upp  ett konto hos MS, det går att gå runt om du vill.

Gömt iofs men går fortfarande.

Om du nu vill ha MS-konto, skjut upp det någon dag kanske?

https://support.microsoft.com/en-us/help/4026923/windows-10-create-a-local-user-or-administrator-account

Om du behöver ett nytt verifieringsmeddelande: Logga in till: Hantera hur du loggar in hos Microsoft.

En Verifieringsknapp visas bredvid alias som inte har verifierats.

DÄR FINNS INGEN VERIFIERINGSKNAPP.

Jag önskar alla utom Microsoft God Jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Brimsgutten:

Om du behöver ett nytt verifieringsmeddelande: Logga in till: Hantera hur du loggar in hos Microsoft.

En Verifieringsknapp visas bredvid alias som inte har verifierats.

DÄR FINNS INGEN VERIFIERINGSKNAPP.

Jag önskar alla utom Microsoft God Jul.

Det här med datorer är väldigt märkligt. Jag har haft ett jobbigt dygn, sedan jag fick min nya dator installerad i går morse. Microsoft djävlades med mig. E-posten fungerade inte. Jag har trixat fram och tillbaka, provat alla tänkbara alternativ, bett om hjälp på eforum osv. Jag har inte kommit någonstans. Det har varit hopplöst. Nu satte jag mig planlöst vid datorn för några minuter sedan, och SIMSALABIM: Jultomten har varit på besök. Jag trodde inte att jag skulle få några klappar i år, men Bill Gates har gett mig e-posten tillbaka. Jag har inte gjort någonting, men nu är allting plötsligt okej. Håll med om att allt detta är märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därav svårt för oss att hjälpa, märkligt är ordet.

kanske bara en av MS servrar som behövde lite vila på julafton?

 

Hoppas datorn fungerar bra för dig framöver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev Monshi:

Därav svårt för oss att hjälpa, märkligt är ordet.

kanske bara en av MS servrar som behövde lite vila på julafton?

 

Hoppas datorn fungerar bra för dig framöver.

 

Nu är allt O.K.

Jag är väldigt nöjd med datorn,

som är betydligt snabbare än min gamla dator.

Jag har alltid Dell tidigare,

men jag hade fått vänta en månad på leverans.

Det var inte aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...