Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook saknar verklig support, varför? De svarar inte ens på mail.


VIM
 Share

Rekommendera Poster

Har länge försökt att kontakta facebook och fråga dem varför mina inlägg tas bort till 90% och varför mina skrivelser om den "svenska skolan" har försvunnit? Vem har tagit bort dem och varför?  Kan E-forum hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev VIM:

Har länge försökt att kontakta facebook och fråga dem varför mina inlägg tas bort till 90% och varför mina skrivelser om den "svenska skolan" har försvunnit? Vem har tagit bort dem och varför?  Kan E-forum hjälpa mig?

Jag tror inte E-forum kan hjälpa dig utan du får ta detta med Facebook eller någon diskussionsgrupp där. Varje forum har sina regler och bestämmelse och ev. frågor kring moderering och/eller borttag av inlägg tas lämpligen upp i det forum det berör. Lika lite som att ett Ubuntuforum skulle kunna hjälpa mig om jag hade problem med inlägg på E-forum kan inte E-forum hjälpa dig för att Facebook tar bort dina inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev VIM:

mina skrivelser om den "svenska skolan"

Hur har du uttryckt dig när du skrivit? Du behöver tänka på att idag är allt väldigt känsligt och folk är väldigt lättkränkta.

(jo, jag räknar nästan med att någon nu blir kränkt av att jag skriver att folk är lättkränkt...)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikael 63, med andra ord censurerar Facebook eller.....? Om så är fallet hur får tag på deras specifika skäl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första frågan är ju om dina inlägg verkligen har tagits bort eller om du bara inte ser dem. Alltså det som mitt föregående inlägg tog upp.

 

Men naturligtvis har Facebook regler om vad som är tillåtet, de vill ju undvika t.ex. uppmaningar till kriminell aktivitet och hatiska inlägg:

https://sv-se.facebook.com/policies/

och dess länkar

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev VIM:

Hej Mikael 63, med andra ord censurerar Facebook eller.....? Om så är fallet hur får tag på deras specifika skäl?

Jag antar *) att du när du blev medlem hos Facebook godkände deras användarvillkor?

https://sv-se.facebook.com/communitystandards/

Tillägg_ Länken finns även med på sidan Cecilia länkar till.

 

*) antar eftersom jag inte själv är medlem där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min personliga erfarenhet av Facebook är tyvärr att deras regler är mycket flexibla. Vissa inlägg stoppas utan anledning och motsvarande släpps igenom. Min fråga är; varför använda Facebook överhuvudtaget? Det finns andra som inte sparar allt du  knappar in på ditt tangentbord, om du vill ha lite privatliv kvar?.

Redigerad av Hockke
stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...