Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gammal iPad uppdatering

Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Har en äldre version av iPad MD510KS/A

Version 10.3.3 (14G60)

När jag försöker uppdatera står det att det okey behövs för jag har den senaste uppdateringen. Har förstått att denna modell kanske inte går att uppdatera. Men jag vill kunna se Netflix på den. Men när jag går in på Netflix via safari loggar in och ska se en film - då vill ”den” att jag hämtar appen. Det som då händer är att det inte går då jag måste uppdatera till version 12 någonting vilket då inte går. Men det går heller inte att se filmen som man kan göra via pc utan ”den” verkar kräva att jag ska ta ned appen. Hur kan jag kring det? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva om du hittar ett tillägg som heter något med "user agent switch" till Safari.

Hittar du inget så ladda ner Chrome eller Firefox som webbläsare till paddan och till den (du väljer) installera ett sådant tillägg.

Med hjälp av tillägget kan man kanske lura Netflix att du sitter med ex. Internet Explorer på en PC.

Eller om det redan finns möjligheten att i Safari välja "besök som datorwebbplats" eller liknande formulering.

Länk till kommentar

Dag Erlandsson

Dilemmat är att jag inte kan ladda ned några apor överhuvudtaget så jag kan inte ladda Chrome.... Eller gör jag fel? 

Länk till kommentar

Hur man ändrar "user agent" i Safari: https://www.dummies.com/web-design-development/how-to-activate-user-agent-switcher-in-safari/

Framgår inte om det gäller även för Safari i en iPad så du får pröva.

Även pröva det fram bland de olika "user agent" som finns att välja på.

Men verkar lite farligt att ansluta till internet med något som inte har uppdaterats på över två år.

Länk till kommentar

Nej, jag har testat i Safari på en lite nyare iPad nu och jag hittar ingen sådan inställning.

Det sägs att man på vissa sidor kan "lång-trycka" på själva sidan för att få upp fler funktioner, dock inte på Netflix som det verkar.

Det är inte säkert att Netflix låter sig luras av detta heller men jag kan försöka testa det.

Din iPad kanske får sluta som en webbradio, det enda den dög till för en enhet i hushållet här...

Länk till kommentar

21 minuter sedan, skrev Mikael63:

försöka testa det

Ja, och nej.

Jag surfade till Netflix med "Samsung Internet" på min Samsungplatta.

När jag loggar in startar automatiskt Netflix-appen och man uppmanas logga in igen.

Om jag växlar tillbaks till webbläsaren och väljer "Datorplats" och loggar in igen så är jag kvar i webbläsaren och kan välja något att titta på. Men sedan tar det stopp då det saknas stöd för HTML5 och/eller Silverlight.

https://help.netflix.com/sv/node/23742

Länk till kommentar

Hittat ett videoklipp som visar hur man installerar Android 6 på en iPhone.

Kanske testa på paddan, som julpyssel?

• Haha 1
Länk till kommentar

Share

• Skapa nytt...