Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
essin

Spam

Rekommendera Poster

Hur åtgärdar jag detta ?

Ett okänt fel har uppstått.

Ämne 'God Jul'
Serverfel: 550
Serversvar: 550 Your message was classified as spam
Server: 'mailout.comhem.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC69
Protokoll: SMTP
Port: 25
Secure (SSL): Ja

Jag kör Windows Live Mail via Comhem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till att börja med bör du ändra kontoinställningarna i Windows Live Mail så att de rekommenderade inställningarna för SMTP används i stället för port 25: https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app

 

Sen om det räcker för att det inte ska klassificeras som spam vet jag inte men andra tips är att bara ha några få mottagare och ha ett mejl med gott om text och inte bara en länk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var jättelänge sen jag ställde in och använde WLM men prova Arkiv > Alternativ > E-postkonton

Se också skärmbilden (Configure server settings) under Sticking with Windows Live Mail här
https://www.theguardian.com/technology/askjack/2016/jun/02/microsoft-killing-windows-live-mail-what-should-i-do-hotmail-msn-outlook

P.S. Berätta hur det går.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du inte hittat port-inställningen eller kommer felmeddelandet trots att du har ändrat?

 

Sen bör du ju gå över till något annat mejlprogram av säkerhetsskäl och för att du ska kunna föra över dina mejl till en framtida dator.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, skrev essin:

Jag får det inte att fungera.

Nu har jag WLM 2012 (den senaste) och inte WLM 2011. Dessutom har jag inte Comhem utan Tele2 och mitt konto är ett pop-konto och inte ett IMAP-konto. Jag antar dock att det även i WLM 2011, om det nu är det du har, under Konton står "Om du vill ändra [...] ett konto måste du markera kontot [...] först"  Se skärmbild (där jag suddat ut mitt namn)

1177190147_WLMndrakontot.png.be0de8e065c5caf8e2dc272aebdb0dea.png
Står det inte så hos dig? Går det inte markera Standardkontot?

 

Jag tycker förresten att det är konstigt att Comhem inte erbjuder någon manual till Thunderbird som är ett utmärkt alternativ till WLM. Det var inget problem för mig att byta från WLM till TB hos Tele2.

https://www.thunderbird.net/sv-SE/

Jag tycker du ska fråga Comhem om du kan använda Thunderbird för en Comhem-adress och hur du i så fall ska göra. Själv fick jag instruktioner av Tele2 för hur jag skulle göra när jag ville byta från WLM till TB.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...