Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med "Delning i närheten och Bluetooth"


bjogi
 Share

Rekommendera Poster

Jag har 4 Win10 datorer, alla uppdaterade och välfungerande och inte mer än 3 år gamla. Jag inte kan få "Delning i närheten" att fungera. Endast på en av datorerna (SurfacePro 4) finns rutan i "Åtgärdscentret", den saknas helt i de övrigas. Jag har också problem med att Bluetooth-parkoppla och ansluta datorerna, hänger det ihop med delningsproblemen?. Enstaka enheter kommer upp under "Andra enheter" i  "Bluetooth och andra enheter" men inte alla. Det står att den är kopplad men inte ansluten! De är alla i samma nätverk. Skicka och ta emot filer misslyckas.Jag har läst på på internet och gjort allt som föreslagits men ändå inte lyckats. Finns det fler tips?  Det är ju en bekväm funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du se rutan i Åtgärdscenter om du klickar på Utöka eller högerklickar i mörka delen av Åtgärdscenter och Redigera-Lägg till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det funkade! Det här med högerklickande har jag inte tagit till mig! (Vänsterhänt!). Varför är det inte det första tipset man får när man söker på internet! Finns det något lika enkelt knep för Bluetooth-anslutningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...