Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

One drive


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Hej Får ideligen besked om att One drive är fullt, beställ mer. Nu är det så att jag önskar ej använda programmet, vilket jag skrivit till operatören, har också frågat om filerna som ligger i programmet kan tas bort, men får ej något svar.

Så nu går frågan till Er: Är det kopior av filerna som ligger i programmet, alltså kan jag radera dem, kan jag också ta bort programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl så här att du har en katalog i datorn som heter OneDrive. Det som sparas där är originalen och som sedan skickas upp i himlen någonstans. 

Du kan ju bara flytta dessa filer till någon annan stans och sedan så avinstallerar du OneDrive. Om jag minns rätt så blir de filer som redan är uppladdade i himlen kvar däruppe tills dess att du loggar in i MOLNET med ditt konto och raderar där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att avinstallera via Kontrollpanelen/Program och Funktioner, det har jag gjort.

Vet inte om det går via inställningar /appar för jag har inte försökt

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Hanse:

Det går att avinstallera via Kontrollpanelen/Program och Funktioner, det har jag gjort.

Vet inte om det går via inställningar /appar för jag har inte försökt

 

HANS

Ja jag är medveten om att jag kan avinst. men är det kopior eller org?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är originalen. Pelle Penna skrev att originalen finns i OneDrive så ska du avinstallera OneDrive måste du först flytta dessa original någon annanstans. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hålla på att flytta en massa filer verkar bökigt, då föredrar jag att låta de ligga kvar i OneDrive, är den full så händer väl inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, skrev Torparen:

så händer väl inte mer

Nä, inte mer än:

17 timmar sedan, skrev Torparen:

Får ideligen besked om att One drive är fullt

 

Testa att avsluta programmet som synkar OneDrive och sedan döpa om mappen OneDrive till ex. One_Lokal

 

 

 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller 30 sekunder för att markera alla filer i OneDrive-mappen, välja att klippa ut dem, leta upp en annan mapp och välja att klistra in dem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag flyttat allt från OneDrive, men OneDrive mappen får jag ej bort finns ej i kontrollpanelen.Risken är väl nu att det börjar fyllas på nya filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på OneDrive-symbolen i nedre högra hörnet och välj Inställningar.

Välj därefter fliken Konto och till sist "Ta bort länken till datorn" (se bild). /bgjo

 

Redigerad av Cecilia
Tagit bort skärmbild med privat info /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev bgjo:

Högerklicka på OneDrive-symbolen i nedre högra hörnet och välj Inställningar.

Välj därefter fliken Konto och till sist "Ta bort länken till datorn" (se bild). /bgjo

 

Nu är det så att det finns ingen ikon (OneDrive) nere till höger.

Redigerad av Cecilia
Tagit bort skärmbild med privat info i citatet /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en uppåtriktad pil en bit till vänster om klockan då?

I så fall klicka på den för att få fram ytterligare ikoner som hör till det fältet och se om OneDrives molnikon kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev bgjo:

Högerklicka på OneDrive-symbolen i nedre högra hörnet och välj Inställningar.

Välj därefter fliken Konto och till sist "Ta bort länken till datorn" (se bild). /bgjo

 

Nu har jag gjort enligt din anvisning så nu hoppas jag att jag är fri sk..tet

Tack

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...