Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbort, mus och skärm till två datorer?


AK-datorfråga
 Share

Rekommendera Poster

AK-datorfråga

Har en stationär dator med bra skärm, tangentbord och mus. 

Jag har en mycket modern skärm med hög upplösning, tangentbord och mus är av gaming-variant (inte Bluetooth).

 

När jag kommer hem med min laptop vill jag enkelt koppla in skärm, tangentbord och mus till den istället. Utan böket att behöva dra ut  alla tre sladdar ur stationära datorn och koppla in i laptopen.

 

Jag har sökt på nätet och hittat info om att det finns något som kallas KVM-switch vilket borde vara det jag behöver.

Det är dock stor skillnad i pris och det finns tusen olika varianter.

Jag vill inte heller riskera att prestandan blir sämre i skärmen.

 

Någon som kan peka mig i rätt riktning vad jag behöver?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma "problem" och har löst det med en https://www.proshop.se/USB-Hub/ATEN-US224-2-Port-USB-Peripheral-Sharing-Devi-USB-Hub-USB-20-4-porte-Svart/2462325 för tgb/mus.

För skärmen har jag löst det med en av skärmens portar till den stationära, en annan port till den bärbara.

Växlar dator med knapparna på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-datorfråga

Tack för båda tipsen @Mikael63 Jag ska kolla närmare på om min skärm har inbyggd USB-hub. Bra råd angående USB-switch för bara tangentbort/mus det låter som enklaste alternativet och minst risk för strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev AK-datorfråga:

Bra råd angående USB-switch för bara tangentbort/mus

Åtminstone billigaste. Om man som jag, just nu, växlar frekvent mellan hemmadatorn och jobbardatorn skulle det ha varit enklare att kunna växla allt med bara en (1) knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...