Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte se bilder


Vince VP
 Share

Rekommendera Poster

Jag har gjort första steget, men problemet är detsamma. Det känns för avancerat för mig. Jag får helt enkelt försöka hitta någon som kan glo på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du gjort allt som står under rubriken "How to recreate the thumbnail cache using Disk Cleanup"?

Då tror jag nog att du klarar även det som står under rubriken "How to recreate the thumbnail cache using Command Prompt" om du bara tar det lugnt och läser noga.

"Command Prompt" är Kommandotolken på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stålan

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Menar du att du gjort allt som står under rubriken "How to recreate the thumbnail cache using Disk Cleanup"?

Då tror jag nog att du klarar även det som står under rubriken "How to recreate the thumbnail cache using Command Prompt" om du bara tar det lugnt och läser noga.

"Command Prompt" är Kommandotolken på svenska.

Strålande. Nu har hela datorn pajat. Ser bara en blå ruta på svart bakgrund. Händer ingenting. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Vince VP:

Stålan

Strålande. Nu har hela datorn pajat. Ser bara en blå ruta på svart bakgrund. Händer ingenting. 

I vilket steg inträffade det?

 

Just nu, skrev Vince VP:

Fungerar igen. Men kommandotolken och allt sånt där tillhör en liga som jag inte spelar i. Det blir bara fel. 

Vad gjorde du för att det skulle börja fungera igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var inne och skrev taskkill /f /im explorer.exe och del /f /s /q /a. På tredje omstarten fungerade den igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man stänger av (taskkill) Explorer så finns det inte längre något som kan visa skrivbordet så då blir det en tom skärm förutom att synliga fönster t ex med Kommandotolken visas så att man kan fortsätta skriva kommandona och i steg 6 så startar man Explorer igen och då kommer skrivbordet tillbaks efter någon sekund. Så det verkar som att du har gjort rätt, däremot så borde ju webbsidan ha skrivit en varning för jag förstår att det blir lätt lite panikstämning när skrivbordet försvinner.

 

Du skrev väl hela kommandot:

del /f /s /q /a %LocalAppData%\Microsoft\Windows\Explorer\thumbcache_*.db

och inte bara

del /f /s /q /a

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Vince VP:

Sorry. Nu har jag plockat fram Windows fotovisare. Jag har inte standardappar till vänster i menyn. 

Nej, du behövde inte gå via System i Inställnings-appen, vilket gällde när enkelteknik-Christoffer skrev sin instruktion, utan du kunde gå direkt till Appar,

1381482493_ApparW10.thumb.png.064f4ca5979be215240061831ddb31d9.png

men det var väl inte så svårt att upptäcka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur jag lyckades men i dag ser jag motiv på bilderna igen. Tack alla som försökt hjälpa till här på forumet. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glädjen blev kortvarig. I dag ser jag inte motiv, men skitsamma. Någon får kolla på det här eller så kastar jag ut datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, skrev Vince VP:

eller så kastar jag ut datorn. 

Då kommer du inte heller att se några bilder ;)

Varför inte skrota tanken på att se bildernas miniatyrer i Utforskaren och i stället använda ett riktigt program för bilder?

https://www.irfanview.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Vince VP:

Glädjen blev kortvarig. I dag ser jag inte motiv, men skitsamma. Någon får kolla på det här eller så kastar jag ut datorn. 

Du kan väl inte kasta en dator som är en jobbdator? Tillhör inte den jobbet?

3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Då kommer du inte heller att se några bilder ;)

Varför inte skrota tanken på att se bildernas miniatyrer i Utforskaren och i stället använda ett riktigt program för bilder?

https://www.irfanview.com

Ja, jag skrev om IrfanView i mitt första "försök-att-hjälpa"-inlägg. @Vince VP det går att få programmet på svenska. Klicka på rubriken LANGUAGES på programmets officiella hemsida, som Mikael63 länkat till,  så ser du.

 

Men problemet är ju inte bildprogrammet. Gick det bra att skriva hela stäng Utforskaren- kommandot som Cecilia uppmanade dig att göra?

del /f /s /q /a %LocalAppData%\Microsoft\Windows\Explorer\thumbcache_*.db

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...