Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FLytta bokmärken från en dator till en annan?


AK-61
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det fungerade inte för mig att flytta över bokmarken från en dator till en annan i Firefox.  Jag valde att exportera bokmärken i html fil och sparade dem på en USB sticka.

Satte stickan i laptop och valde importera den HTML filen till Firefox, men döm om min förvåning när en ruta sa att det finns några bokmärken att importera.

Både laptopen och pc har senaste Firefox versioner och när jag sparade valde jag att välja "Alla Bokmärken" Pc har Windows 7 Pro och laptopen har Windows 10.

Är det så att man måste spara varje bokmärke en och en i HTML filen och är det det som gör att det inte fungerar att välja spara " Alla bokmärken"

Jag har grupperat mina bokmärken i olika grupper och det finns olika mappar och undermappar.

Tacksam för hjälp hur jag skall gå till väga för att flytta bokmärkena från pc till laptop.

 

Mvh!

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, skrev AK-61:

i html fil och sparade dem på en USB sticka

Du kan ju testa filen genom att dubbelklicka på den så att din standardwebbläsare öppnar den.

Då ser du om den innehåller dina bokmärken eller ej.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Satte stickan i pc:n och fick upp att det eventuellt fanns skadade filer där.

Öppnade filen och inget fanns där. Exporterade sedan på nytt till stickan i html format bokmärken.

Sedan öppnade jag den filen och nu fanns samtliga bokmärken där. Jag ska prova sedan när jag får tid

om jag lyckas importera den filen till firefox på laptopen.

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev AK-61:

och fick upp att det eventuellt fanns skadade filer där.

Kan bli så om man bara rycker ut USB-minnet utan att avmontera det först.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd gärna programmet MozBackup som fungerar bra till detta. Du kan själv välja i programmet vad du vill ta backup på och vad du vill återställa.

 

Programmet är gammalt och utvecklas inte längre, men fungerar bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda Synkronisera i Verktyg-Inställningar för att flytta bokärken, inloggningar och lösenord och en del annat till en annan dator med Firefox.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev vertpre:

Du kan använda Synkronisera i Verktyg-Inställningar för att flytta bokärken, inloggningar och lösenord och en del annat till en annan dator med Firefox.

Men då måste du vara inloggad i dom Firefox enheterna du vill ha ihopsynkade, och synka ihop dessa, annars går det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Laso:

Men då måste du vara inloggad i dom Firefox enheterna du vill ha ihopsynkade, och synka ihop dessa, annars går det inte.

Givetvis, men har TS har väl tillgång till bägge datorerna. Föresten fungerar det också förträfligt om man har Firefox i mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...