Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup admin.


Novisan
 Share

Rekommendera Poster

 Min fråga gäller backup av tex E: där jag har dokument och bilder.

Om  jag är inloggad som administratör kommer då även dokument och bilder med som jag gjort när jag är inloggad som "vanlig" användare ?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Spelar ingen roll om du är inne som admin eller vanlig användare, en backup är en backup.

 

 

Så den känner inte av bara de som jag lagt in som admin. utan tar även det jag lagt in med det andra kontot om jag kör backupen som admin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Man bör väl kunna kolla vad som finns i backupen.

Det var det jag tänkte komma ifrån. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Novisan:

Så den känner inte av bara de som jag lagt in som admin. utan tar även det jag lagt in med det andra kontot om jag kör backupen som admin.

Känner du dig osäker, testa då att göra backup på några filer/bilder både som admin och som vanlig användare, så kan du jämföra hur det fungerar. Man lär sig alltid nya saker inom detta med datorer, man blir aldrig fullärd, så testa bör man göra ibland, inte alltid lita blint på vad andra säger :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det varierar med backup-program vilka rättigheter de kör med och  backup-programmet måste ju ha rätt att läsa filen som den ska kopiera. Sen beror de ju då också på vilka begränsningar man har gjort när det gäller åtkomst till de aktuella filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Känner du dig osäker, testa då att göra backup på några filer/bilder både som admin och som vanlig användare, så kan du jämföra hur det fungerar. Man lär sig alltid nya saker inom detta med datorer, man blir aldrig fullärd, så testa bör man göra ibland, inte alltid lita blint på vad andra säger :).

Ja det har du rätt i. Jag brukar lita på kunskapen i Eforum- Det är väl båst att jag testar och jämför filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...