Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
anonymgetabock

Muspekaren är borta.

Rekommendera Poster

Jag har en hp Chromebook och en dag när jag öppnade den så var muspekaren borta. Inget händer när man rör musplattan. Jag har testat att starta om. Det är inget fel på själva datorn utan felet ligger i någon inställning i hjärnan då jag testade att logga in med mitt konto på en annan dator och musen var fortfarande borta. Behöver hjälp akut.

Mvh Anonymgetabock

Är tacksam för all hjälp och alla svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fungerar det att koppla in en vanlig mus? Om det gör det så är det kanske någon inställning i datorn dom ändrat sig. Musplattan kan ju vara trasig också...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt svar DePhaz, jag har inte testat att koppla in en vanlig mus, men min musplatta är inte trasig för jag har bytt dator och då märkte jag att felet var kvar, så felet måste ligga i en inställning i min inloggning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar vara många som drabbats av att muspekaren försvunnit i deras Chromebook och inte har de fått något tips som hjälpt dem heller. Den enda lösningen jag hittat var, tyvärr något otydligt uttryckt: Det fanns något löst inuti Chromebooken och det behövdes sättas på plats. (Thank you for the message but I solved the problem it was there was something loose inside the chrome book and it just needs to get back in place.)

https://support.google.com/chromebook/thread/970377?hl=en

Här tas problemet upp i hps forum

https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Boot-and-Lockup/Chromebook-Cursor-disappears-touchpad-not-working/td-p/4486314

Jag citerar krånglig lösning på första sidan:

if I put something small like a  deck of cards in the bottom in the middle of the laptop and set my laptop on top of it or just holding the laptop with one hand at the middle bottom of the laptop while off the table it works just fine but when I lay it flat on the table the cursor gets stuck or disappears, for mine its something on the inside the middle than needs pushing up, good luck.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, skrev anonymgetabock:

så felet måste ligga i en inställning i min inloggning

Finns någon inställning där man kan välja inmatningsmetod?

OM det är möjligt att hantera detta med en pekskärm, och det valet är gjort, men att pekskärm saknas fysiskt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om IT-supporten lyckas lösa problemet så be att hen talar om för dig hur hen löste det och därefter kommer du tillbaka till den här tråden och berättar lösningen för oss. Eftersom jag vid googling upptäckte att det var så många som hade detta pointer Chromebook problem vore det ju bra om någon kunde hitta en möjlig lösning här i Eforum:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...