Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mail från Lightroom


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Då är det nog något fel på Lightroom eller så har du inte kontroll på inställningarna för ditt Google-konto.

Har du annat e-postprogram i din dator? Outlook, live-mail, Thunderbird (eller va nu alla heter)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en fråga. Jag googlade runt och hamnade på Adobes sida. Där står det att du måste ha någon e-posthanterare installerad. Har du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Ursäkta en fråga. Jag googlade runt och hamnade på Adobes sida. Där står det att du måste ha någon e-posthanterare installerad. Har du det?

 

Du behöver ej be om ursäkt för frågor. Om jag har e-posthanterare inst? ja du det vet jag ej. Nu är det så att i Adobes info finns en massa alternativa förslag att lösa ev problem. Jag har bara inte orkat med det ännu. En sak som jag håller på att kolla är: Enligt Adobe kan vissa virusprogram spärra program som misstänks vara "skumma". Jag har Kaspersky försöker finna en mailadr till teknisk support men än har jag ej lyckats. Jag tror de har satt i system svårigheter att nå supporten "mindre jobb"

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag frågar så här då. Hur gör du när du läser din e-post. Surfar du via webbläsaren till gmail eller använder du Windows inbyggda e-posthanterare (den som ser ut som ett kuvert). Eller har du någon annan variant. Thunderbird eller Outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Pelle Penna:

Om jag frågar så här då. Hur gör du när du läser din e-post. Surfar du via webbläsaren till gmail eller använder du Windows inbyggda e-posthanterare (den som ser ut som ett kuvert). Eller har du någon annan variant. Thunderbird eller Outlook

Den som ser ut som ett kuvert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Thirteen:

logo.jpg

?????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Thirteen:

Är det kuvertet som åsyftas?

Jaaaaaaaaaa!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
På 2019-12-07 på 22:10, skrev Torparen:

Vet du hur man gör för att kontakta e post tjänsteleverantören du ser texten på din bild. jag kan nämna att en adobetekniker var in i min dator men fick ej till det

Ok Jag skall prova för mig är det troligen lösenordet som är fel. Är det så att det är samma som för mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det ärr så att i  Lightroom C skall man kunna sända foto som bilaga till LRC. Detta funkar ej så jag avser kontakta Adobe support   Men kan ej få fram tjatten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-06 15:24, skrev Pelle Penna:

Googlekontot

https://myaccount.google.com 

Logga in där med din gmail och lösenord till mailen

I vänstra kanten klickar du på SÄKERHET

Rulla ned till ungefär mitten på sidan. Där står det Åtkomst för mindre säkra appar

Om det nu står av så sätt på istället och testa sedan.

Det märkliga är att på mitt konto nu, står det av, fast jag vet att jag har satt på det och det funkar ändå med mailen.

 

Pelle problemet är att foton är för stora, hur minskar jag dem till JPEG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver chatta med Adobe support men kan ej finna igen aktuell länk 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, skrev Cecilia:

Tror du inte att du bara blir mer förvirrad av att ställa samma fråga i två olika trådar samtidigt?

Du har rätt jag ber om ursäkt, Kan vara åldern 85 år

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Mikael63 locked this ämne
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...