Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan jag ändra namn på Admin?


servtoyou
 Share

Go to solution Solved by servtoyou,

Rekommendera Poster

Nuvarande namn på Admin är konstigt och långt (av tidigare användare).

Jag kan logga in.

Går det att ändra namnet utan att koppa upp sig mot internet och Microsoft?

Om jag måste gå ut på nätet - hur gör jag då för att ändra Admin-namnet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!  Ska prova det! Tydligen går det inte att ändra Admin-namnet utan att koppla sig till Microsoft ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev servtoyou:

Tydligen går det inte att ändra Admin-namnet utan att koppla sig till Microsoft ...

Det beror på om det är ett lokalt konto eller ett Microsoft-konto du ska ändra.

Går ju bra att skapa ett nytt Admin-konto som du använder i fortsättningen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vertpre's svar.

Jag har pin så det är inga problem att logga in med Administratörsrättighet. Det är namnet på Admin som jag vill ändra. I nuläget har jag inte åtkomst till internet med just den dator som avses.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här står det om olika typer av användarkonton i Windows 10

https://support.hp.com/se-sv/document/c04747156

Jag själv har inte ett Microsoft-konto, dvs ett konto där jag loggar in med mejladress, utan ett lokalt konto med administratörsrättigheter. På detta konto loggar jag in med ett lösenord som jag skapat en säkerhetsfråga till. Trots att jag förvisso kan mitt lösenord - det är varken långt eller komplicerat - så händer det ibland att jag skriver fel - och då dyker genast säkerhetsfrågan upp så jag ska kunna "komma ihåg" lösenordet varefter jag skriver in lösenordet igen och denna gång ser till att trycka på rätt bokstavstangenter. 

 

P.S. I HPs instruktioner så står det förstås att datorn måste vara ansluten till internet när man loggar in så jag vet inte om man kan skapa ett nytt konto när man, som du, inte har en internetansluten dator.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt!  Drygt 50 sidor om användarkonto och inloggning i HPs support-hjälp!Det kan ta sin lilla tid att läsa och förstå den infor mationen . Tack mbgtmari och Cecilia!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul!

Lyckades du byta namn på kontot trots att det verkade vara ett Microsoft-konto eller löste du problemet på något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är det ett lokalt konto öppnar du Kontrollpanelen -> Användarkonton och ändrar namnet, kan byta bild och även lösen där utan att skapa ett microsoft-konto om du inte vill ha det. lycka till??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Tack amenv. Jag ville inte ha microsoftkontot. Avslutade det, som tog någon månad innan det verkställdes ... Nu har jag inte längre datorn - inte aktuellt med tråden längre ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...