Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle Studio 23 fungerar inte


Bengan45
 Share

Rekommendera Poster

Installerade PS 23 från dvd men det går inte att få någon bild från video i visningsrutan vid redigering, bara ljudet som spelas upp.

Är det någon som har en lösning?

Systemet är Windows 10 Home 64 bit.

Moderkort ROG Strix B360- f Gaming

Grafikkort Nvidia Geforce GTX 1650

RAM-minne 8GB

DirectX 12

Redigerad av Bengan45
Komplettering
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I nedre vänstra hörnet på spelaren har du ett "V" och ett "L", som betyder videoström resp. ljudström.

Du har väl inte råkat avaktivera videoströmmen?

1034595636_Videostrmaktiv.png.22f9479945dd91c228a54d02c8d4613d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har inte avaktiverat videoströmmen. Står bara "hastighet 1x" i spelaren.

Testade VideoPad och det programmet fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det första gången du använder PS 23 efter installationen, eller har det fungerat tidigare?

Är det tidslinjen eller de importerade filerna i biblioteket som inte kommer upp i spelaren, eller är det både och?

Vad är det för filformat?

Får du upp nånting öht i spelaren, t.ex. övergångar eller menyer?

 

Du kan regga dig på PS forum och fråga.

http://forums.pinnaclesys.com/forums/default.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en nedladdad version tidigare men det var samma sak, trodde att en installation från  dvd skulle fungera (PS 23 Standard).

Det är både filer i biblioteket och i tidslinjen som inte visas i spelaren. Det är likadant med den medföljande sample-videon.

Har testat olika filformat, mp4, mov, avi

Programmets övergångar visas i spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knivigt problem, men intressant. Drar mig till minnes att några tidigare versioner av PS hade problem med vissa grafikkort. Kommer dock inte ihåg vilka kort, och vilka problem det var.

Ska rita ihop en fråga till deras forum om ditt problem, så hör jag av mig här, om och när jag får ett svar.

De brukar vara duktiga på att svara iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt svar

Uppdatering drivrutiner för grafikkortet.

Sen möjligen återinstallation av DirectX.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

  • Player won´t show video

     
    Thread Status:  No Status Resolved Not Resolved 

    A friend of mine just installed PS 23 standard. He has a problem, the player won´t show video from timeline and library, nor the sample video.

    The graphic card is nvidia geforce gtx 1650. I wonder if this card has any known problems with PS 23. 

    The sound is working fine. 

     
  •  

    icon_post_show.gif 4 minutes ago 791805 in reply to 791802

    Re: Player won´t show video

     

    I would suggest updating the graphics drivers first...

    Then possibly a re-install of DirectX. You can download it from MS HERE.


    Win10 Pro 64bit
    AMD Ryzen 7 1700X OC & Water Cooled
    16 gigs Corsair Vengeance DDR4 3200
    MSI RX480 OC Video Card 8gigs GDDR5
    BluRay Burner, Card reader
    1TB Crucial SSD, 6TB HD Storage
    Panasonic FZ300, G7, G9 Cameras
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Installerade en annan drivrutin till grafikkortet, (den näst senaste) och nu fungerar PS 23 som det ska.

Ser att Driver Booster vill uppdatera men det går ju inte.

 

Tack för hjälpen!

Hälsningar,

Bengan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Bengan45:

Ser att Driver Booster vill uppdatera men det går ju inte.

Avinstallera Driver Booster, det är alltför ofta den typen av program vill installera drivrutiner som inte passar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att vi halkat bort från ämnet i den här tråden, men jag vill iaf göra ett sista inlägg med anledning av inlägget från @Cecilia som jag helt och fullt håller med om.

För en tid sedan installerade jag ett program från Intel, som hette nåt i stil med "Driver update & support". och som skulle scanna datorn för att se om några nya drivrutiner var nödvändiga. Därefter fick jag dagligen meddelanden om att nya drivrutiner fanns till grafikkortet i min Lenovo laptop. Jag testade faktiskt att installera de föreslagna drivisarna, men datorn tvärvägrade att installera dem, med meddelandet att de inte var validerade av Lenovo.

Vem vet vad som hänt om inte datorn avbrutit installationen, jag kanske haft en obrukbar dator?

Nej datorn vet nog bäst vilka mjuk- och hårdvaror som synkar ihop.

Kollade sedan också i enhetshanteraren på uppdateringar till grafiken, men inga uppdateringar fanns att tillgå.

 

20 timmar sedan, skrev Bengan45:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hej Bengt 429, vet att det är snart 1 år sedan detta skrevs men jag har precis samma problem som du hade och samma grafikkort, du vet inte vilken drivrutin du laddade ner va? Jag får inte heller upp någon bild i Source på Pinnacle studio 24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det ju Bengan45 som hade problem, och jag som försökte räcka en hjälpande hand.

Vet tvärr inte vilken drivrutin han laddade ner.

Men du kan ju kolla i enhetshanteraren om det går att uppdatera drivaren för grafikkortet.

Högerklicka på kortet och välj uppdatera drivrutin.

Annars får du kolla på korttillverkarens hemsida om det finns nya drivrutiner.

Lämpligtvis väljer du den nyaste..

Uppdatera DirectX om inte ny drivare hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, blandade ihop er men tack för svar. Jag har den nyaste drivrutinen och den senaste Directx men tyvärr vill den inte i allafall, bengan45 hade ju laddat hem en äldre version på drivrutin och då funkade det, tänkte ifall det skulle hjälpa mig. Tack för hjälpen iallafall 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Fick installera en något äldre drivrutin till grafikkortet. Tror att den var anpassad till video medan den nyaste fungerade bäst till gaming. Har uppdaterat drivrutinen sedan dess men inte kontrollerat funktionen för videospelaren i Pinnacle Studio.

Hälsn. Bengan45

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kungtolle. Registrera dig på PS forum och fråga. Dom är duktiga och svarar säkert. Länken dit hittar du längre upp i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...