-
Liknande Innehåll
-
Av Luthier
Jag söker ett 2-dimensionellt CAD-program, gärna gratis. Jag skall rita ganska enkla figurer som kan bestå av räta linjer, cirkelbågar såväl som elliptiska och hyperboliska kurvor, dvs delar av sådana bågar. Det skall användas för laserskärning av de tvådimensionella figurer jag ritar. Materialen som skall skäras är både tunn plåt och träfanér.
Tacksam för tips
Luthier
-
Av george1965
Hej,
Jag har ett problem jag kört fast med, hoppas att någon kan förklara hur jag kan komma runt detta.
En lista enligt bifogat exempel består av ett antal artiklar / artikelkoder; ABC-555, ABC-556 o.s.v.
För varje artikelkod finns ett antal s/n.
Jag behöver för varje s/n hitta den högsta artikelkoden - önskvärt är att kunna skapa en ny lista där detta åskådliggörs.
Exempel:
För s/n 1001 är högsta artikelkod ABC-555.
För s/n 1002 är det ABC-558.
För s/n 1003 är det ABC-557 o.s.v.
Tacksam för hjälp kring detta då det är rätt många s/n som ska lokaliseras.
Vänligen,
George
-
Av MrNemo
Jag håller på att skapa en rapport som förhoppningsvis inte behöver så mycket med underhåll. I en kolumn i ett blad (Blad1) förekommer det värden som kan bestå av både siffror och bokstäver. Samma värde kan förekomma på flera rader. Dessa värden vill jag få in på ett nytt blad (Blad2) utan dubbletter per automatik. Om en användare lägger till ett nytt värde på Blad1 ska värdet komma upp i en kolumn på Blad2. Går detta att lösa med formler?
Jag använder Office 2010. Exempelbild bifogat.
-
Av TheController
Jag har en aktiekurslista som uppdateras automatiskt med en webbfråga.
I en lista vill jag visa de aktier med de tio högsta värdena (t,ex, P/E, Direktavkastning etc).
Använder funktionen STÖRSTA för att hitta dessa.
Från de värden som STÖRSTA hittar har jag sedan en LETARAD som visar vilken aktie som har de n:te största värdet.
Allt fungerar nästan perfekt, med ett undantag, dubbletteländet. Om flera aktier har samma värde så hämtar LETARAD bara den första träffen i listan. Så när jag vill titta på de 10 aktier som har högst P/E kan det inträffa att ett företagsnamn förekommer flera gånger.
Så: Hur skulle jag kunna lösa problemet med att LETARAD (eller någon annan funktion) hämtar nästa förekomst i listan när letauppvärdet förekommer mer än en gång?
Tack för att ni finnns!
/TC
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, StockholmStockholm (Län)
- SENIOR MANAGER IMPLEMENTATION SERVICESStockholm (Län)
- IT Manager to Aaro Systems, StockholmStockholm (Län)
- AV-teknikerStockholm (Län)
- Systemutvecklare RustSolna (Stad), Stockholm
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, Stockholm