Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Guide: Minska din julstress med en smart att göra-lista


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

När man accepterar Microsoft To Do (och inte bara dessa tjänster) så bekräftar man och accepterar bla. följande:

MS. villkor: https://privacy.microsoft.com/sv-SE/privacystatement

Citat:

Vi delar dina personuppgifter med ditt tillstånd eller för att slutföra en transaktion eller tillhandahålla en produkt som du har begärt eller godkänt. Vi delar även uppgifter med dotterbolag som Microsoft kontrollerar, med leverantörer som arbetar för oss, när så krävs enligt lag eller som svar vid en juridisk process, för att skydda våra kunder, för att rädda liv, för att upprätthålla våra produkters säkerhet, samt för att skydda Microsofts och dess kunders rättigheter och egendom.

 

Dessutom delar vi personuppgifter med dotterbolag som Microsoft kontrollerar samt samarbetspartner. Vi delar även personuppgifter med leverantörer eller ombud som arbetar för vårt uppdrag med syftet som är beskrivet i denna policy. Exempelvis är det möjligt att företag som vi anlitat för att tillhandahålla kundservicesupport eller assistans med att skydda och säkra våra system och tjänster behöver tillgång till personuppgifter för att kunna tillhandahålla dessa tjänster. I detta fall måste dessa företag följa våra krav för dataintegritet samt säkerhet, och är inte tillåtna att använda personuppgifter de tar emot i annat syfte. Vi kan också lämna ut personuppgifter som ett led i en företagstransaktion, t.ex. en sammanslagning eller vid försäljning av tillgångar.

Slutligen behåller, använder, överför, avslöjar och bevarar vi personuppgifter, däribland ditt innehåll (t.ex. innehållet i din e-post på Outlook.com eller filer i privata mappar på OneDrive) om vi har god anledning att tro att detta är nödvändigt

 

Är man med på detta så ok, i övrigt kommer jag aldrig att gå med på detta. Har aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra. ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

De där villkoren är väl samma eller likartade de som man godkänner när man installerar Windows.

Ja, man hänvisar till just dessa.

Citat

3. Integritet, Medgivande till uppgiftsanvändning. Din integritet är viktig för oss. En del av programvarufunktionerna skickar eller tar emot information när dessa funktioner används. Många av dessa funktioner kan stängas av i användargränssnittet, eller så kan du välja att inte använda dem. Genom att godkänna detta avtal och använda programvaran godkänner du att Microsoft kan samla in, använda och avslöja informationen enligt beskrivningen i Microsoft Sekretesspolicy (aka.ms/privacy) och som kan beskrivas i användargränssnittet som är kopplat till programvarufunktionerna.

https://www.microsoft.com/en-us/Useterms/Retail/Windows/10/Useterms_Retail_Windows_10_Swedish.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ständigt gnagande och skavande skäl till övervägande att lämna Windows och gå över till en Linux distribution permanent, om det inte även innebar andra åtgärder som byte av sökmotor (Google) mm.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Thirteen:

Ett ständigt gnagande och skavande skäl till övervägande att lämna Windows och gå över till en Linux distribution permanent, om det inte även innebar andra åtgärder som byte av sökmotor (Google) mm.

Ja man blir ju mörkrädd ibland.

Jag kör Linux under WMware och det fungerar utmärkt - i 35% av fallen.

Däremot har jag Windows 10 och har förutom Adobes svit, särskilda CAD/CAM program (ja inte enbart Autocad) samt spel och dessa går inte på något sett alls att köra under LInux eller andra derivat från Unix.

 

Förresten vet ni om att jag kört Unix System V R4 SCO för PC sedan mitten på 90-talet? Med C-schell och därefter med KornShell?

Med Unix boot manager så hade jag på samma PC allt ifrån Unix SCO från Santa Cruz , OS/2 samt MS-Dos 6.22 och Windows 3.11 på samma maskin.

Förövrigt var Unix skalen skrivna i C, liksom Unix kärnan i system V R4, dock var C-schell specifikt för Kernighan & Ritchie i början. Körde även KorneShell och BourneShell - alla skrivna i C.

 

Jag har kvar boken än i dag: C med Kernighan & Ritchie - 1988

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...