Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemunderhåll


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Pelle Penna,

Rekommendera Poster

I senaste nr av PC för Alla finns en artikel som handlar om:

 

 System och säkerhet,  med denna text: därefter väljer du Systemunderhåll och trycker på Nästa.

System och säkerhet finner jag igen men systemuh och Nästa kan jag ej hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just precis. Jag får upp den hederliga gamla kontrollpanelen genom att klicka på tangentbordets windowsflagga + Pause.

Kollpanelen.thumb.png.6b2c0c0c16fc3233af10d92921bd08a7.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar finnas flera rubriker som heter System och säkerhet vilket nog bidrar till att det är svårt att hitta. I det här fallet är det viktigt att inte missa meningen:

Citat

Det handlar om kontrollpanelen Felsökning som du enkelt kan hitta om du använder sökrutan.

Om man går direkt till Kontrollpanelen och har den inställd på att visa Kategori så finns där en rubrik som heter System och säkerhet men det är alltså inte den som avses utan man ska söka på ordet Felsökning först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Det är denna artikel det handlar om

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.649816/windows-10-snabbare-dator

Det ska väl inte vara så svårt att hitta Systemunderhåll. Jag ska titta i min dator så kompletterar jag sen detta inlägg med en skärmbild.

Ja det är rätt tidskrift

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det verkar finnas flera rubriker som heter System och säkerhet vilket nog bidrar till att det är svårt att hitta. I det här fallet är det viktigt att inte missa meningen:

Om man går direkt till Kontrollpanelen och har den inställd på att visa Kategori så finns där en rubrik som heter System och säkerhet men det är alltså inte den som avses utan man ska söka på ordet Felsökning först.

Har gjort enl ditt tips men då kommer jag inte till de aktiviteter som PC f Alla nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varje fall lyckats köra en felanalys allt var ok. Så vi slutar nu tack för hjälpen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

För sen med svTorparn! Om du söker på Systemunderhåll via Sök och klickar vidare "Utför rekommenderade..." hamnar kommer du till ett fönster där du hittar Nästa längst ned. Och du är framme!

Redigerad av Brandklipparen
För sen med svaret! Allt redan löst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag söker på systemuh så finns det bara ett alternativ och det är på Webben. Det var inte sådumenade?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

16 timmar sedan, skrev Torparen:

Har gjort enl ditt tips men då kommer jag inte till de aktiviteter som PC f Alla nämner.

Som sagt, inställningarna finns i Kontrollpanelen. Se skärmdumpen i mitt tidigare inlägg.

Control Panel --> Troubleshooting --> System and Security --> System Maintenance --> Ger dialogruta med Next

 

Eller om du kör Windows 10 på svenska

Kontrollpanelen --> Felsökning --> System och Säkerhet --> Systemunderhåll --> Ger dialogruta med Nästa

 

Har inte svenska i mitt Windows 10, så är inte till 100% säker på hur det är skrivet på svenska, men du borde kunna hitta igen det med hjälp av min bild och den som PC för Alla har i sin artikel

Redigerad av Automan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Systemunderhåll
 Share

×
×
  • Skapa nytt...