Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Outlook


Annana
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Jag vet inte om jag lägger in detta på rätt plats.
Varje dag får jag ett meddelande om uppdatering av en Epost som jag inte har längre.
Det går inte att svara på och förslaget om inlägg går inte att följa. Nu är jag trött på detta som jag får varje dag i flera månader

Tacksam om ni kan hjälpa mig med problemet!

Med vänlig hälsning Annana

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Det verkar som om vi inte har behörighet att hämta e-post för lola.lundgren.gl@gmail.com.

Kontostatus:

Den senaste synkroniseringen slutfördes 2018-03-02 17:11:02 UTC.

Så här löser du problemet

Om du använder den nya e-postupplevelsen i Outlook.com:

• I verktygsfältet väljer du ikonen Inställningar och väljer sedan Visa alla Outlook-inställningar.

• Välj Synkronisera e-post för att se dina anslutna konton.

• Kontrollera informationen för det anslutna konto som har slutat fungera, och rätta till problemet.

Om du använder den klassiska versionen av Outlook.com:

• I verktygsfältet klickar du på ikonen Inställningar > E-post > Anslutna konton.

• Kontrollera informationen för det anslutna konto som har slutat fungera, och rätta till problemet.

Obs! Om du vill sluta få de här meddelandena tar du bort eller korrigerar det anslutna konto som inte synkroniseras.

Microsoft frågar aldrig efter ditt lösenord via e-post.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Annana:

förslaget om inlägg går inte att följa

Vilket förslag menar du?

 

Har du gjort det som står i meddelandet?

6 timmar sedan, skrev Annana:

Obs! Om du vill sluta få de här meddelandena tar du bort eller korrigerar det anslutna konto som inte synkroniseras.

Alltså ta bort kontot.

 

Har du Outlook som ingår i Microsoft Office eller använder du en webbläsare för att hantera posten?

(flyttade tråden till Epostprogram)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

med förslag menar jag att de ha flera alternativ för att ta bort kontot. Inget fungera för mig.
Jag är inte så rutinerad så jag behöver mer hjälp för att kunna ta bort kontot.

 

MVH, Annana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då behöver vi veta om du använder det installerade programmet Outlook som ingår i Office-paketet, den installerade appen E-post (kan ha annat namn också) som ingår i Windows 10 eller webbsidan Outlook.com som man använder en webbläsare (Edge, Internet Explorer, Chrome mm) för att nå. Om du inte vet gör en skärmavbild, t ex med Skärmklippverktyget, som du sparar och bifogar till ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 @Annana Det är inte konstigt att du inte förstår meddelandet du får. Det är ju översatt av en automat, vilket märks i en formulering som "Om du använder den nya e-postupplevelsen i Outlook.com". Med "den nya e-postupplevelsen" menas det uppgraderade Hotmailkontot. Förmodligen har, eller hade, du det. Jag tror det kom 2016. Här kan du se skillnaden på det gamla (icke uppgraderade) och det nya  e-postkontot.

652296493_Outlookuppgraderat.jpg.f06f260a1e3e5b2fd7d2dfe074c251d6.jpg

Outlook Mail motsvarar Outlook E-post, om du har ett svenskt konto.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta bort ett konto i Outlook E-post/Outlook Mail måste man förstås ha ett Hotmail- eller Outlook.live konto. Ska du ta bort ett konto från Outlook E-post Klickar du i Inkorgen på  kugghjulsikonen uppe till höger (Inställningar) > Skrolla ner till och klicka på Visa alla Outlook-inställningar > Klicka på Synkronisera e-post i vänsterspalten. Då kommer du till  rubriken Anslutna konton och valet Lägg till ett konto. (Eftersom jag inte har några anslutna konton finns förslagen Gmail och Andra e-postkonton.) Under finns rubriken Hantera dina anslutna konton. Där bör du hitta det Gmail-konto du vill ta bort. Finns det inte där?

 

Jag tittade i mitt engelska outlook.live konto men jag tror översättningarna är riktiga. På engelska står iaf  Settings > View all Outlook settings > Sync email > Connected accounts Add a connected account (Gmail Other email accounts) Manage your connected accounts

 

Det automatöversatta meddelandet handlar bara om e-postkontot på webbsidan Outlook.com men din rubrik Microsoft Outlook tyder på att du har Office-paketets Outlook. Som Cecilia skrivit så vore det bra att få veta vilket Outlook e-postkonto det gäller. En skärmbild är ofta klargörande. Längst ner i det inlägg man skriver står det: Drag filer hit för att bifoga, eller välj filer... (Klickar man på det sistnämnda kommer man till sin hårddisk där man sedan hämtar en kopia av skärmbilden.)

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...