Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förslag på datormus för CAD


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Jo, jag har kollat lite på https://www.nordichardware.se/svenska-musguiden men tar gärna emot mer input, från er.

 

Jobbar en hel del med CAD, ibland blir det 7-8 h om dagen.

Har under årens lopp slitit ut ett antal möss, bl.a 5-6 Steelseries, 1 Qpad och nu en Arrogant Bastard Asteroid.

Jag har även en från Microsoft som visserligen fungerar men har ett jobbigt skroll-hjul.

 

Det är gaming-möss som gäller och med kabel.

Riktigt ergonomiska fungerar inget bra. (även om jag på 90-talet faktiskt använde en Anir mouse)

Arrogant Bastard Asteroid, den som havererat *) på jobbet, är lite större och därför bättre än den Arrogant Bastard Typhoon som jag har hemma.

 

Frågan då om jag ska ta en ny Asteroid eller annat?

När jag skaffade den hittade jag en av fabrikat Trust som kändes bra men är inte Trust ett budgetmärke?

 

Priset spelar ingen roll då det inte är jag som står för kostnaden.

Hellre då om den finns hos endera MediaMarkt, Elgiganten, Kjell, Clas, Teknikmagasinet så att jag kan känna innan köp.

 

*) Det är mittenknappen som lagt av, den i hjulet. Ett distinkt klick hörs dock.

Tillägg: nu fungerar knappen igen. Har blivit så några gånger tidigare men nu senast kvarstod problemet även efter omstart, borttagning+anslutning av mus.

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Shoppingrunda idag.

 

Elgiganten:

Ja, det fanns en kandidat som jag skulle kunna tänka mig, en Corsair.

Men de hade flera olika Logitech som såg lovande ut, på förpackningen...

Den enda Logitech som fanns framme, och som nog skulle kunna vara tänkbar, var en utgången modell.

Inga säljare i närheten...

 

Mediamarkt: 

Faktiskt bra upplägg, alla spel-möss på en lång hylla varför man, rätt så enkelt, kunde känna sig fram.

Den jag till sist fastnade för (en rätt alldaglig mus faktiskt, från Steelseries) fanns inte till försäljning. Säljaren var inte intresserad av att sälja något annat...

 

Teknikmagasinet.

Frågade, den som det visade sig engagerade *), säljaren om han hade en riktigt bra datormus. Han ställde relevanta frågor och tog god tid på sig att få fram ett förslag till mina, kanske lite besvärliga **) krav.

Förslaget var en Logitech men jag testade och beskrev min omedelbara reaktion, vilket inte var positiv.

Med den pusselbiten på plats hämtade säljaren en annan Logitech och då föll allt på  plats.

Det blev en Logitech G602.

 

*) "Plötsligt händer det!" Fick också veta att "middle-button" inte är tänkt att användas så många gånger under musens livslängd som jag gör. 

 

**) Jag använder ju datormusen 8 h per dag på jobbet och då vill jag ha en som jag tycker är bekväm alla 8 h.

Jag fick ge avkall på kravet "ej trådlös" för att vi skulle komma i mål. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...