Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Opera och annonsblockerare


pekkau
 Share

Rekommendera Poster

Hej mbgtmari"
Du skriver (Symboler,startad av Bulab):
"Den sidan är jobbig med en massa ointressant som poppar upp trots annonsblockerare"
https://www.laptopmag.com/articles/how-to-create-desktop-shortcuts-for-web-pages-using-chrome
Kollade sidan med Opera 66 och inga pop-ups eller liknande.
Jag använder Opera´s egen annonsblockerare och uBlock Origin och Privacy Badger.
Mvh
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju en hel arsenal. :D Jag tittade på sidan i Chrome där jag enbart har uBlock Origin. Samma annonsblockerare använder jag även i standardwebbläsaren Firefox. Jag ville bara varna trådstartaren med det du citerar. Annars känner jag inte behov av mer än en annonsblockerare och de tre webbläsare jag har räcker för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev "Den sidan är jobbig med en massa ointressant som poppar upp trots annonsblockerare" för att förbereda Bulab, som också kanske bara hade en, eller ingen, annonsblockerare, på att sidan kunde vara jobbig. Därefter skrev jag att jag gav den länken för att den visade hur ett skrivbord med de två genvägsikonerna för Chrome och CNN såg ut. Blev det tydligare nu?

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att du får citera.

 

Kan det vara så att ni "pratar" förbi varandra och behöver förtydliga vad ni menar egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" Jag ville bara varna trådstartaren med det du citerar."

Det här är jag inte fattar.....vad är det för varning???

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varningen" gäller i denna tråd, enbart:

https://eforum.idg.se/topic/359805-symboler/?tab=comments#comment-1720862

@mbgtmari länkar till en sida som innehåller pop-ups och informerar om just det.

 

"Varningen" gäller alltså inte ditt citat, @pekkau utan den länk som återfinns inom ditt citat.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, länken var ursprungligen ditt. Varför varnar du om detta? För mig Opera fungerar perfect, inga pop-ups.

Jag kanske fattar vad du menar...har du Firefox eller någon annan webbläsare utan bra fungerande annonsblockerare

ja,  därför varningen. 

  • Förvirrad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev pekkau:

Varför varnar du om detta? För mig Opera fungerar perfect, inga pop-ups.

Det är väl rätt ointressant hur mycket annonsblockerare du har, och hur lite annonser som visas i den webbläsare du använder. mbgtmari tipsade om en sida för att förklara frågan om genvägsikoner, och passade på att tipsa om att sidan kan vara lite jobbig. Men den behöver ju därmed inte vara det för alla.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...