Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

symboler


Bulab
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

hej när ja går ut på en ny hemsida och vill spara på skrivbordet så får jag inte upp hemsidans symbol utan google symbol hur kommer man runt detta så man har ett skrivbord 

med rätta symboler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken metod använder du för att spara? Försöker du spara själva koden hemsidan består av, en genväg till hemsidan eller försöker du "installera" den som en app?

image.png.3162580fd9443f4961e8017ee5798563.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Bulag vill nog bara ha en genväg till favoritsidan på skrivbordet. Om jag vill ha en genväg till t ex Eforum gör jag så här:

Gå till sidan du vill skapa en länk till på skrivbordet > Klicka på Chromemyenyn, dvs de tre lodräta prickarna uppe i högra hörnet > Fler verktyg > Skapa genväg

1741176743_ChromeSkapagenvg.png.4cd24cd30a72653bfef96625474bff78.png

> Skapa 

Du kan titta på hur det ser ut på skrivbordet med en CNN-ikon hos den person som skapade en genväg till den sidan

https://www.laptopmag.com/articles/how-to-create-desktop-shortcuts-for-web-pages-using-chrome

Den sidan är jobbig med en massa ointressant som poppar upp trots annonsblockerare men man ser hur det ser ut på hens skrivbord med genvägsikon till Chrome och genvägsikon till CNN. 

Redigerad av mbgtmari
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...