Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
gedcub

Installera om Mac os

Rekommendera Poster

Jag har en MacBook som jag vill tömma och installera om MacOS i. Jag har försökt att följa instruktionerna som finns på Apple support och har kommit en bit på vägen men nu när jag har startat om datorn och får upp macOS - verktygsprogram får jag problem. Jag väljer ”installera om Mac OS” och får upp en bild ” Installera macOS Catalina.” Klickar på ”fortsätt” och godkänner villkoren sen ska jag ”markera den skiva där du vill installera macOS”. Här kör det ihop sig för mig. Jag får inga val på den bilden som kommer upp. Det finns bara ett ställe där jag kan göra ett val, under ”äpplet” och när jag klickar där så kan jag bara välja ”startskivan”. Den kommer ett fönster där jag skall välja vilket system jag vill starta datorn ifrån men det kommer inga val. Det enda alternativ är att klicka på ”starta om” och då får jag ett felmeddelande ”Du kan inte ändra startskivan till den markerade skivan, startskivan kunde inte samla tillräcklig information om den valda skivan. Det blir en ond circle.  Några förslag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2019-11-18 på 20:46, skrev gedcub:

så kan jag bara välja ”startskivan”

Inte mycket till svar men du har väl koll på att den hårddisk som mac,en startar från kallas Startskiva.

Inte att förväxlas med ex. en installationsskiva (CD/DVD) i Windowsmiljö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...