Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skräp i Chroome ?


jon1
 Share

Rekommendera Poster

Har nu kört pandaavinstallationsprogrammet. Datorn funkar ändå inte. Inte klokt. Det borde utfärdas varningar för detta antivirusprogram. Jag kommer inte in på nätet. Ett virusprogram blockerar står det. Nu vet jag inte vad jag skall göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kört programmet jag fick tips om. Avinstallation för Panda. Hjälpte inte. Kommer inte in på internet. Anslutningen blockeras av brandvägg eller antivirusprogram. Det borde varnas för Panda offentligt. Har även återställt datorn. Vet nu inte hur jag skall lösa det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte normalt att det blir så efter en avinstallation av Panda utan det är ju i kombination med något annat i din dator som problemet uppstod. Panda är ju ett betalprogram så det ska ju finnas support. Deras support var riktigt bra för ett antal år sen men hur det är numera vet jag inte.

 

Vad är det för återställning du har gjort?

Om det gällde en systemåterställning till en viss tidpunkt så är det ju viktigt att veta vilken tidpunkt i förhållande till annat du har gjort i tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att du gör en total återställning och nyinstallation av windows. Du kan välja att behålla dina personliga filer.

Ungefär samma som drabbat dig, hände mig för en tid sedan när jag avinstallerade Avast antivirus.

Men det är nog som @Cecilia skriver, det är nog i kombination med nåt annat problem på datorn.

Visst, det är lite jobb att installera alla program igen, men i slutändan får du en "ny" clean, snabb dator, och du kan luta dig tillbaks och känna dig nöjd med dig själv.

Sådana här fel är ju i princip omöjliga att komma tillrätta med, och man kan få leta tills det börjar växa mossa på den "överhettade" hjärnan.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh. Nu är det äntligen fixat. Var nära att jag skulle göra som du föreslår men kunde till slut hitta felen. Fel ett : Windows brandvägg hindrade att komma in på nätet! ! ! Stängde alla skyddsprogram undan för undan och till slut funkade det. Skulle sedan installera nytt antivirusprogram (Kaspersky)och så blev det problem igen. Något hindrade även detta. För att göra en lååång historia kort. En gammal version av Malwerebytes låg och skräpade i "program". När jag hittade och tog bort det fungerade allt till slut. Har tagit fyra dagar att avinstallera och installera virusprogram men jag har åldrats betydligt mer. Tusen tack för suverän support

Jon

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...