Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den valfria uppdateringen ställde till det för Logitech Options


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Gick tillbaka ett steg och tog bort den valfria uppdateringen eftersom Logitech Options slutade att fungera/gick inte att ominstallera. Hur länge brukar det dröja innan buggfixar dyker upp? Det är väl inte hela världen om det bara är denna programvara som inte fungerar, men för säkerhets skull känns det bättre att vänta lite. Det kan ju finnas andra program som jag inte använt ännu som inte heller gillar 1909. Det var nåt med Windows Defender som var nytt i funktionsuppdateringen om jag inte minns helt fel. Klarar man sig utan den ett tag?

image.png.1f5cc191b74a1624b167f7d7131413dd.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att kolla på Logitechs webbplats om de har släppt någon uppdatering.

 

Naturligtvis kan du vänta med att installera 1909, version 1903 stöds med uppdateringar i ett år till.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Tomas E:

Det var nåt med Windows Defender som var nytt i funktionsuppdateringen om jag inte minns helt fel.

Var det? Jag har fortfarande Windows 1903, och blir inte erbjuden 1909 när jag söker efter uppdateringar. ("Du har de senaste uppdateringarna"). Däremot fick jag  Uppdatering av säkerhetsinsikter för Windows Defender Antivirus - KB2267602 (version 1.305.2145.0), som installerades 2019-11-15 08:01, och det torde vara samma uppdatering som de som har version 1909 fått.

 

Det är klart man ska gå tillbaks till en tidigare version om något inte fungerar. När jag hade fått version 1709 kunde min HP-skrivare inte längre skriva ut. HP hade ingen ny drivrutin att erbjuda mig utan hänvisade mig till Windows inbyggda och Windows påstod att den jag hade fungerade. Jag rullade alltså tillbaks till Creators Update, version 1703, och skrivaren fungerade igen. Så småningom (det tog flera månader) installerade Windows automatiskt en ny skrivardrivrutin och jag blev erbjuden version 1709 igen, installerade den och skrivaren fortsatte att fungera.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Du kan ju börja med att kolla på Logitechs webbplats om de har släppt någon uppdatering.

Det var samma version igår som jag laddat hem senast. Kollade upp det då jag inte lyckades installera med den installerare jag sen tidigare laddat hem. Jag avvaktar så länge då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Var det?

Det syntes nog inte i själva uppdateringen. Fick för mig att jag skulle öppna Windows Defender och då var det nåt nytt med malware eller nåt liknande som man kunde aktivera. Minns inte exakt hur det såg ut, men du kan ju alltid kolla sen när du får 1909. I min nuvarande inställning finns inget sånt, efter att jag tog bort 1909.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Naturligtvis kan du vänta med att installera 1909, version 1903 stöds med uppdateringar i ett år till.

Så man kan alltså vänta i upp till ett år innan Windows 10 Home tar saken i egna händer och tvångsuppdaterar?

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...