Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Forumets nyhetsroboteri


dosman
 Share

Rekommendera Poster

Tycker det blivit för många inslag från NyhetsrobotenPcFörAlla. Min näsa har börjat rynka sig. Vill man ha nyheter kan man väl själv uppsöka PcFörAlla eller andra källor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen med Nyhetsroboten är att man kanske hittar något intressant fast man inte har tänkt på att kolla på nyheterna. Men det är klart att det inte ska vara för många inlägg från den.

 

Så vitt jag kan se har det kommit 3 nyhetsinlägg under de senaste 21 timmarna. Jag tycker inte att det är så mycket. Vad tycker ni andra?

Redigerad av Cecilia
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Vad tycker ni andra?

Antalet har jag inte reagerat över men däremot att varje inlägg tar mycket plats då det är en stor genrebild i varje inlägg.

Det var alltså något jag tänkt på tidigare, innan denna tråd.

Nu när jag tänker efter så är det väl kanske inte direkt störande. Skillnaden mot andra trådar är att en trådstart antingen saknar bilder eller så utgör bilden ett underlag för frågan.

Nyheter där det bara är en genrebild känns onödigt.

Nyheter som ex. när den nya loggan för Edge presenterades är en annan sak, där var ju bilden själva nyheten.

 

Passar vidare, vad tycker ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att det är för många nyheter. En fördel med Nyhetsroboten är att man här i Eforum har möjlighet att kommentera de IDG-artiklar det hänvisas till. Förr kunde man kommentera artiklarna direkt, vilket jag ibland gjorde, men IDG tog, som bekant, bort den möjligheten för några år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev pekkau:

Jag gillar inte länkar till plus-medlem, (Wasting my time), tänker inte betala.

Okej för min del med nyheter som kräver Plus-medlemskap. Men jag störs av att upptäcka kravet först när jag öppnat artikeln, jag vill se det redan under t ex "All aktivitet" (discover-listan).

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en till **** igen , man borde nämna att du måste betala om du vill läsa "hela artikeln här"
Jag gillar inte detta, kanske andra gör det, vet inte?
https://eforum.idg.se/topic/359715-bankapparna-som-ger-dig-stenkoll-på-din-privatekonomi/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Cecilia:

Meningen med Nyhetsroboten är att man kanske hittar något intressant fast man inte har tänkt på att kolla på nyheterna. Men det är klart att det inte ska vara för många inlägg från den.

 

Så vitt jag kan se har det kommit 3 nyhetsinlägg under de senaste 21 timmarna. Jag tycker inte att det är så mycket. Vad tycker ni andra?

När jag tidigare idag tittade på de 100 senaste trådarna var 41 från Roboten. Nu är det 46.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev vertpre:

När jag tidigare idag tittade på de 100 senaste trådarna var 41 från Roboten. Nu är det 46.

Det kan man ju även tolka som att det är få nya "vanliga" trådar, inte många från nyhetsroboten.

Är det stiltje på forumet är det ju bra om det händer något.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är stiltje på forumet kan man faktiskt göra något annat än glo på skärmar. Bifogar lite 'svart på vitt'.

Nyhetsroboten.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del, jag läser först PC for Alla (och ser alla bilder om Martin Appel som jag har sett tusen gånger) och sedan klickar directlänk till Eforum och jag tror många andra gör detsamma, d.v.s.

Varför ha länkar till PC for Alla när alla som läser Eforum läser även PC for Alla. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så går jag först till Eforum och klickar mig bara in på de nyheter som visas här ;)

 

Sen finns ju möjligheten att kommentera artiklarna här, vilket ju görs ibland.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Cecilia:

Själv så går jag först till Eforum och klickar mig bara in på de nyheter som visas här

Samma här, eller inte ens alla nyheter som jag klickar vidare på. Windowsuppdateringar lämnar mig oberörd då jag ju använder Linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...