Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudadapter för dator till Hörlur


Olle Janson
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en adapter för att kunna växla mellan datorhögtalare och hörlurar men kan inte komma på rätt sätt att koppla sladdarna.

Mest frustrerande är att jag har haft ett fungerande ljudsystem på förra datorn och även den senaste. Problemet började med att alla kablar blev utdragna i samband med att jag installerade en ny printer. Minnet räcker inte till för att hitta tillbaka.

Adaptern, som är liten och heter media-tech, och har en knapp för att växla mellan högtalare och hörlur. Den har tre ingångar: mikrofon; speaker och hörlur. Tillhörande fasta sladdar är svart-hörlur; orange-mikrofon och en grön "förlängning".

Från datorhögtalarna har jag bara ett alternativ, en grön kontakt.

En enkel fråga som jag nästan skäms för!

Mvh Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speaker = högtalare = datorhögtalarnas gröna plugg till uttaget märkt speaker.

Hörlurarnas plugg till uttaget märkt hörlur.

Har du separat mikrofon ska den till uttaget märkt mikrofon.

Svart-hörlur till datorns hörlursutgång, troligen grön (men kan vara svart).

Orange till datorns mikrofoningång, troligen rosa.

 

Skulle jag tro..

Men vad är det för dator/hur ser ljudkortets anslutningar ut?

Du kanske även har en "Line-out"?

 

Ser det ut som på bilden kan man ansluta hörlurar till grön och högtalare till svart, och då slippa dosan.

 

back-of-sound-card.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte slippa dosan. Den har jag på skrivbordet för att snabbt ändra ljudkällan.

Högtalaren har en tjockare sladd som leder till diskanthögtalarna Och en tunn sladd som slutar med en grön kontakt. hoppas infon räcker.

Mvh Olle

Bifogar några bilder.906018914_AdapterMedia-Tech.thumb.jpg.45f95e0515e3e9cbd75ebd586a6636e5.jpg

ljudkontakt1.jpg

Framsida HP dator.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...