Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter att jag bytt till mörkt läge på standardappar kan jag inte byta tillbaka


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by vertpre,

Rekommendera Poster

Jag provade att aktivera mörkt läge för standardappar. Men nu när jag ska ändra tillbaks det så finns inte de knapparna där.

 

Så här ska det se ut enligt Microsoft Support, och det var med största säkerhet så det såg ut innan också för min del.

 

Citat

image.png.fbcd5b8158b154f1d81e84d7bd8477ba.png

 

Nedan hur det ser det ut hos mig. Om jag längst upp byter färg till "Ljust" så blir det mesta ljust igen. Men jag får även en ljus bakgrund i aktivitetsfältet vilket jag inte vill ha. Efter att jag valde standardappläge "Mörk" så har knapparna för val av standardappläge försvunnit spårlöst.

 

 

763466230_Mrkttema.thumb.gif.4b3d1c63f817ee68d666a58940389849.gif

 

 

Aktivitetsfältet ser alltså ut så här nu, under förutsättning att jag ställt in på "Ljust" längst upp.

image.png.6933f361dc1693cd70de8975af035a3d.png

 

Och så här vill jag ha det. Så såg det ut tidigare, innan jag bytte till mörkt läge för appar, då allting annat alltså var ljust.

image.png.65a28bc7b4019fc15f8053b80b33478e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Klicka på Anpassat i Välj färg.

Redigerad av vertpre
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev vertpre:

Klicka på Anpassat i Välj färg.

Tack. Kom på det när jag hade gått och lagt mig. Testade nu innan jag gick hit och nu är det som det ska. :) 

Lite lurigt dock att knapparna inte syns annat än när man väljer anpassat. Troligen valde jag anpassat och sen kanske jag provade växla mellan ljust och mörkt i samma meny varefter jag valde mörkt. När jag sen gick tillbaks och skulle ändra stod menyvalet kvar på mörkt och förvirringen var total.

 

Den aktuella menyn för att välja anpassat läge syns för övrigt inte på den supportsida jag hittade. Har påpekat det för dem.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/17144/windows-10-change-desktop-background

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...