Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anställd på säkerhetsföretag sålde kundernas data till bedragare


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Man behöver i jobba med säkerhet för att sälja kunddata.

Det gör ju vartenda telefonbolag ?

Förutsättningen för alla bedrägerier där man lurar människor att vid ett telefonsamtal lämna sådan information att bedragarna kan komma över deras pengar grundar sig ju på att bedragarna vet vilket telefonnummer offret har.

Sedan jag slutade med fast telefoniabonnemag hos Telia är jag helt befriad från telefonsamtal om Byta abonnemag till Företagsabonnemang (ja det säger dom ju inte när dom ringer utan typ

Är du nöjd med tjänsten, vi har ett erbjudande till dig med lägre samtalskostnad !

(och 4 dubbla abonnemagsavgiften)

Från investeringsrådgivare #, från säljare, Microsoft 4ggr,  osv osv.

 

# Kollade upp företaget, hade aldrig gått med vinst, sökte mötesbokare och investeringsrådgivare. Jag avstod från möte.

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka telefonbolag det inte ?

Telia är ett företag som gör det. Förbehåller sig rätten dela mina data med samarbetspartners när jag läste villkoren sist.

Och när upphörde detta i så fall ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dela är inte samma sak som att sälja.

Dela data med samarbetspartner betyder att dina data t ex skickas till ett faktureringsbolag som skriver ut och skickar hem fakturan till dig, väldigt långt från att sälja data.

 

På 2019-11-07 på 00:19, skrev jannejanne:

Sedan jag slutade med fast telefoniabonnemag hos Telia är jag helt befriad från telefonsamtal om Byta abonnemag till Företagsabonnemang (ja det säger dom ju inte när dom ringer utan typ

Är du nöjd med tjänsten, vi har ett erbjudande till dig med lägre samtalskostnad !

(och 4 dubbla abonnemagsavgiften)

Från investeringsrådgivare #, från säljare, Microsoft 4ggr,  osv osv.

Vi har fast telefonabonnemang hos Telia och får aldrig den typen av samtal så att du fick det beror inte på att Telia sålt dina data bara för att du hade ett abonnemang hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...