Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Några köpplaner inför Black Friday 29 november?


Lasse "newbie" Johansson
 Share

Rekommendera Poster

Lasse "newbie" Johansson

Har du några köpplaner inför Black Friday 29 november? Själv satsar jag på att hitta en superbillig 1TB Samsung SSD 860 EVO. Lägsta pris idag ligger på lite drygt 1.600 kronor så det vore ett klipp att hitta en för strax under tusenlappen.

 

Frågan gäller rent allmänt dvs det behöver inte just vara datorprylar. Därför har jag lagt tråden just under "Öppet forum - ordet är fritt". ?

 

Kanske kan vara bra att fynda julklappar denna svarta fredag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen inte. Jag har inte kunnat hålla mig. Jag hade planer på att köpa Sonys bästa on ear hörlurar med brusreducering, men plötsligt poppade Airpods Pro upp ur ingenstans och jag var tvungen att ha dem istället (jo, jag vet att det inte är samma sak som on ear, men ändå). Apple Watch var också en som jag hade tankar på att vänta med tills black friday i förhoppningen att de kanske skulle bli billigare, men så dök Apple Watch 5 upp också och den tror jag inte det blir så mycket rea på. Men kanske är det dags att uppgradera grafikkortet. Min är nog 3 år gammal vid det här laget. Jag får se vad som händer med Nvidias senaste då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har missat denna svarta fredag tidigare om åren. Visste inte ens att den fanns i Sverige. Men är det bara elektronik som det är extra låga priser på eller gäller det i princip allt som kläder och smink?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju många som hakar på med "Black-friday-price.

Ex. sånt man säljer dåligt av. Höjer priset och sedan en blaffig annonstext..

Går det så går det, är det rea så är det, oavsett vad prislappen säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, skrev BlondBimbo:

Men är det bara elektronik som det är extra låga priser på eller gäller det i princip allt som kläder och smink?

:DDet är bara elektronik vad jag vet. Jag har aldrig köpt något på Black Friday. Köper bara saker när jag absolut måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har planer på en ny dator, eller åtminstone moderkort, processor, minne och låda till att börja med. ASUS har cashback kampanj på gång men tyvärr inget itx kort, tänkte bygga en liten dator. Väntar och ser priserna på black friday men här i Finland brukar det ofta vara de tre-fyra år gamla produkterna de sänker 5% på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iden med Black Friday är att det är sista lönehelgen före jul.

För många får inte lön förrän i slutet av december.

När julen och julhandlat kan var över.

 

Black Friday är butikernas ide att locka till sig de pengar som kommer gå till julhelgen.

Så jag kan tänka mig att det är Black Friday priser på många olika varor.

 

Men såg det redan var rea i en klädbutik när jag var nere på stan häromdagen ......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mbgtmari:

:DDet är bara elektronik vad jag vet. Jag har aldrig köpt något på Black Friday. Köper bara saker när jag absolut måste.

Inte alls. Det finns internet butiker som säljer cyklar och tillbehör, kläder, ryggsäckar och en del annat som har Black Friday erbjudande.

 

2 timmar sedan, skrev jannejanne:

Iden med Black Friday är att det är sista lönehelgen före jul.

För många får inte lön förrän i slutet av december.

När julen och julhandlat kan var över.

 

Black Friday är butikernas ide att locka till sig de pengar som kommer gå till julhelgen.

Så jag kan tänka mig att det är Black Friday priser på många olika varor.

 

Men såg det redan var rea i en klädbutik när jag var nere på stan häromdagen ......

En del internet butiker har redan börjat med Black Friday erbjudande. Alltså inget som har direkt med avlöningsdag att göra. Att det är sätt att locka kunder är väl ganska självklart. Black Friday är relaterat till "Thanksgiving". I USA i slutet av nov men i Kanada i okt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på en möjlig uppgradering av min Surface, så en Surface Pro X kanske.

 

Jag är även sugen på en Galaxy Fold. Ingen jag pratat med är sugen på en, men jag är jätteintresserad. Det är ju trots allt en skärm man kan böja och hur ballt är inte det egentligen. Så den hoppas jag elgiganten eller samsung ger ett erbjudande på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, skrev jannejanne:

Iden med Black Friday är att det är sista lönehelgen före jul.

För många får inte lön förrän i slutet av december.

När julen och julhandlat kan var över.

 

Black Friday är butikernas ide att locka till sig de pengar som kommer gå till julhelgen.

Så jag kan tänka mig att det är Black Friday priser på många olika varor.

 

Men såg det redan var rea i en klädbutik när jag var nere på stan häromdagen ......

https://sv.wikipedia.org/wiki/Black_Friday

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-11-06 på 15:30, skrev Lasse "newbie" Johansson:

Har du några köpplaner inför Black Friday 29 november? Själv satsar jag på att hitta en superbillig 1TB Samsung SSD 860 EVO. Lägsta pris idag ligger på lite drygt 1.600 kronor så det vore ett klipp att hitta en för strax under tusenlappen.

 

Frågan gäller rent allmänt dvs det behöver inte just vara datorprylar. Därför har jag lagt tråden just under "Öppet forum - ordet är fritt". ?

 

Kanske kan vara bra att fynda julklappar denna svarta fredag!

Oj, kan du hitta en 1TB Samsung SSD 860 EVO för det priset, så är det bara att slå till.

Inte att jämföra med Samsung 850 Pro 1TB (som jag har två st. av) men helt Ok.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Oj, kan du hitta en 1TB Samsung SSD 860 EVO för det priset, så är det bara att slå till.

Inte att jämföra med Samsung 850 Pro 1TB (som jag har två st. av) men helt Ok.

Mvh

 

Finns ju alternativ för ca en loppa och slipp copyswede.

 

https://www.amazon.de/s?k=SSD+1TB&rh=n%3A430168031&__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&ref=nb_sb_noss

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-11-07 på 19:54, skrev Mikael63:

Höjer priset

Prisjakt:

Citat

Under förra Black Friday blev faktiskt 19% av produkterna dyrare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Black Friday är en amerikansk sk. hype och inget jag personligen lägger märke till särskilt.

Inga av dom butiker jag besöker tycker jag har något extra att erbjuda, förutom bättre priser på modeller av olika produkter som ändå är på utgående och skall lämna plats för nya.

 

Dvs. gamla prylar som samlar damm på butikshyllorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser denna dag, som ibland också blir en vecka eller så, är en variant på vanlig rea, men lite hårdare reklamtryck, lite "mellandagsrea". Och visst är det mycket lagerprodukter som ska bort, så dom kan ladda inför den riktiga mellandagsrean :).

Nej brukar inte shoppa loss då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Sjukaste rabatterna jag hittat på märkesvaror för hemmet är på https://stilsakert.se/ 
Handlade på Black Friday men de har slängt upp mer coola produkter nu med 50% rabatt. Är 20% på hela sortimentet och verkar inte vara några lockpriser som många andra har utan jämför man med prisjakt är det en äkta prissänkning ? 
Köpte lite schyssta lädergrejer nu på Cyber Monday och funderar på en espressomaskin..
Har man firmabil så kör https://www.gotime.se/ bra pris på elektronisk körjournal, inte så sexigt men jävligt smidigt..
Köpte en S950 robotdammsugare på nettonet men den utlovade frakten som skulke komma idag är ju så klart försenad... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...