Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS TP 200S


Petern913
 Share

Rekommendera Poster

Min bärbara fungerar inte helt plötsligt!

När jag idag skull logga in på den fungerade inte vissa tangenter, med påföljden att jag inte kan logga in.

Efter några försök blev jag uppmanad att skriva in en sekvens "A1B2C3" men den sista siffran gick inte att skriva, så där sitter jag nu.

Någon som har en aning om vad felet är och hur jag skall fixa det?

Alternativt någon som har en bra pc hjälp i Malmö/Lund området?

Tacksam för hjälp.

Redigerad av Petern913
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog skaffa/låna ett USB-tangentbord för att komma in i datorn.

 

Kan ha blivit fel på t-bordet av någon anledning, skräp eller någon tangent som fastnat, glapp/avbrott i bandkabeln.

 

Tyvärr så har inte din dator separat nummer-tangentbord, där du kunde trycka in sista siffran med Alt+51 =3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Petern913:

skriva in en sekvens "A1B2C3

exakt den sekvensen eller bara som ett exempel?

 

Det är inte så att Fn + Numlock är aktiverad?

Ja, eller om det bara är Numlock.

Eller om den ska inaktiveras...

 

79066.image0.jpg

 

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Num lock är inte på.

Det är ganska många tangenter som inte fungerar.

Sekvensen var den som jag skrev, jag fick den av systemet när jag inte hade kunnat logga in med korrekt pinkod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något mönster i vilka tangenter som inte fungerar eller är de jämnt utspridda över tangentbordet?

Ofta sitter det avkänningstrådar dels höger-vänster och dels bakåt-framåt, och ibland blir det kortslutning där de korsas eller någon av dem går sönder.

 

Har du prövat med att starta om datorn så att det inte är något tillfälligt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Petern913:

När jag idag skull logga in på den fungerade inte vissa tangenter, med påföljden att jag inte kan logga in.

 

Det är väl ingen bra permanent lösning, men Skärmtangentbordet går att nå från inloggningsskärmen, så kan du i alla all logga in. Ska i alla fall fungera i Windows 10.


"Om du vill öppna Skärmtangentbordet från inloggningsskärmen väljer du knappen Hjälpmedel längst ned till höger på inloggningsskärmen och väljer sedan Skärmtangentbordet."
https://support.microsoft.com/sv-se/help/10762/windows-use-on-screen-keyboard

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...